Gå til innhold

Gaming PC på budsjett - hvilken oppløsning og CPU/GPU?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter tips til sammensetning av komponenter til en rimelig PC som kan trekke nyere spill med god flyt. Jeg spiller lite, men savner å kunne spille litt og spill som Company of Heroes 2 og litt RTS i rommet. Jeg trenger ikke svært høy oppløsning, men er ute etter å spare noen kroner og bruke det jeg har liggende.

 

Jeg har vurdert stasjonær og bærbar, men vil en bærbar med GTX 860m være "god nok"?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du kikka på brukt pc?

 

folk selger dem for nesten ingenting siden de fleste uansett bare kjøper seg ny.

 

går du for en I5 får du iallefall ingen flaskehals på cpu. den pentiumen du har valgt er den eneste som lar deg klokke. men du må ha et dyrt chipset for å få lov til det. så kanskje gå for et billig HK og en i5 er bedre?

Lenke til kommentar

Du får mer spill ytelse for pengene å investere i en stasjonær PC.

 

- Intel i5 4690K (pluss en Noctua kjøler)

- Asus Maximus VII Formula

- nVidia GTX 970

- Corsair AX760 strømforsyning (elller en tilsvarende EVGA som kan være litt billigere kanskje)

- 16GB DDR3 (trenger ikke de raskeste)

- 24" Dell U2415

- Fractal Design Define R5 kabinett

 

Noe sånt er jo bra hvis du har råd.

Lenke til kommentar

det kan jo være en grei pc til gaming, uten at jeg har sett på mer en spec. de fleste laptoper vill klare å knele kjøleløsningen de har om den presses hardt nok. jeg encoda en video mens jeg spillte fallout 3 på min laptop (asus) og det knela en i7 qm og gf 640. 50-70w med varme ble for mye for kjølern.

 

du kan underklokke cpu i windows i disse dager om du skal multitaske på en laptop.

Lenke til kommentar

 

du kan underklokke cpu i windows i disse dager om du skal multitaske på en laptop.

 

Da mister du ytelse i både encoding appen og spillet ditt. Er vel bedre å gjøre ferdig encoding jobben først og så spille :roll:

 

det betyr jo at jeg ville klart å knele kjøleløsningen om spillet var godt nok opptimalisert mot cpu og gpu også. det blir jo stadig mer sannsynlig når ps4 og xbone bruker "pc" komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...