Gå til innhold

DivX Guid.. Hjelp


Mr-Evil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

ehmm...jeg har gjort dette med 1 DVD. jeg vil bare si deg en ting. det er et FRYKTELIG arbeid!

 

først må du rippe ut noen filer fra DVD-en som du må ha ett program for å gjøre.

så må du ha ett program til for å pakke disse til divx format. dette tar da en 20 timer ellernoe slikt.

hvis du vil ha subtitles må du gå gjennom det bokstav for bokstav fordi teksten ikke ligger oppå bildet, det er en fil for seg selv.

 

jeg husker ikke program lenger fordi det ble så mye arbeid at det der gadd jeg ikke mer enn en gang.

 

det høres kanskje lett ut men du må kanskje gjenta denne øvelsen flere ganger per dvd fordi kvaliteten må du finne ut av selv hvilken instillinger du skal ha for å få den til å passe på en CD, med både audio og video tracks.

 

 

 

hvis du fortsatt er intresert anbefaler jeg og spørre på en IRC kanal. du kan jo prøve på kanalen er som #divx ellerno sånt. der er det ofte folk som vil hjelpe.

Lenke til kommentar

njaaa det tar vel en 8-15 timer avhengig hvor lang filmen er, kvalitet, subtitles eller ikke

man bruker flere programmer

deccs eller noe for og legge dvd filmen inn på hdd tar ca 1 time(kommer ann på dvd rommen din)

og det tar vel en 4gb plass på hdd din.

deretter tror jeg man bruker den som heter flask det tar 6-7 timer eller noe

om man vill ha subtitles bruekr du et annet prg...etc etc

Lenke til kommentar

Det er slett ikke vanskelig, men det tar gjerne en hel natt. Du gjør dette:

 

1. Ta ned et program som heter Easydivx.

2. Kjør programmet.

3. Sett i DVD-skiva.

4. Still inn programmet (Slett ikke vanskelig)

5. Trykk Go!

6. Sov.

 

Når du våkner igjen er det ferdig. Magi!

 

Programmet kan du finne på...

http://easydivx.does.it/

Og så må du selvsagt ha codecen:

http://www.divx.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

svar til be321: "det tar vel en 8-15 timer..."

 

en del vann har rent i havet siden jeg drev med dette på min fortsatt 400mhz raske maskin ;)

 

svar til aschj: teknologien har visst komt et stykke videre siden jeg dreiv med det? trenger du ikke mer en det programmet der altså?

jeg måtte minst ha et program til å trekke ut filer fra DVD-en, ett til å encode'e det og så evt et til å dele det og så et til subtitles. strev ;D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen her som har noen erfaring med DVD-rippe programmet EasyDivX?? Jeg har nemlig prøvd å rippe to DVD'er med det programmet, og alt ser ut til å gå i skjønneste orden, men når jeg skal se på filmen, så er det ikke noe lyd? Er bare kryss over den "høyttaleren" som det pleier å være bilde av nede i høyre hjørne oxo. Skjønner ikke dette... Gtrafikken og alt annet er som det skal. Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Quote:


borre skrev (2002-01-30 17:52):

20 timer?

8-15 timer?


Her tar det 2 1/2 time å rippe en 90min dvd til 1 cd.

Maskin er MSI K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 512 DDR.


(tok derimot 20 timer på en gammel P3-450mhz :smile:)


 

jupp, det har skjedd noe med både hardware og software i løpet av de siste 1-2 åra :wink:

Lenke til kommentar

*Jeg for min del bruker "smartripper" til å legge inn Vob på HD (tar ca 10min)

*Deretter bruker jeg DaRippAk for å komprimere filmen til DivX.

Enkelt og greit (tar ca 8 timer på min stakkers 450mhz).

Blir filmen for stor er det enkelt å kutte den opp i Virtual Dub. (se "divx-digest.com" for detaljer, brukerveiledniger og software)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...