Gå til innhold

Oppgradering av hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp og anbefalinger for en oppgradering til mine hodetelefoner. Blir en liten bursdagsgave til meg selv, så ikke satt noen makspris ennå. :) Likevel, prøve å holde seg under 10k :p Foreløpig har jeg følgende hodetelefon-oppsett:

 

DAC: Henry Audio USB DAC 128 (mkI, ikke mkII)

Forsterker: Matrix m stage Headphone Amplifier

Hodetelefon: Audio Technica ATH-M50

 

Har blant annet sett at det kan være gunstig med høy impedans da det gir litt mykere frekvensrespons. Så kan jo være praktisk med høy impedans da jeg likevel kjører med forsterker.

 

Siden hodetelefonene skal brukes på jobb i åpent landskap, må det være relativt lukket og jeg foretrekker heldekkende. Testet Sennheiser HD700, og det blir litt for lytt til mitt bruk. Likevel, lyden var upåklagelig! :dribble:

 

Mine sjangrer er i grunn veldig spredt, men det går mest i rock, jazz og klassisk.

 

Foreløpig har jeg sett litt på Sony sitt nye flaggskip, Sony MDR-Z7, og vurdert om det kan være bra. Har ikke testet det, bare lest litt tester, så jeg lurte på om noen hadde litt tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo vurdere T70 også, disse får veldig god kritik rundt om.

 

Her har du ialle fall en på anmeldelse Norsk (lyd og bilde).

 

EDIT:

 

Fant en annonse på et par T70 på finn(uåpnet):

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54633080&searchclickthrough=true&searchQuery=beyerdynamic

 

Vist det er en legit annonse så er det jo et supert kjøp, og for den prisen så skal det i alle fall godt gjøres å ikke bli fornøyd.

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har lest om den fra Beyerdynamic også, den virker lovende :) Annonsen ble satt til solgt få timer etter du linket den, så stemmer nok at det var et bra tilbud!

 

Ellers har jeg lest at Shure SRH1540 har bra lyd, men blir jo bare synsing. Vanskelig å si noe uten å ha prøvd de aktuelle hodetelefonene, men vet at HD700 hadde bra lyd, så dette er i alle fall et steg i rett retning. Vet du hvordan lydbildet til T70 er?

Lenke til kommentar

Ja, har lest om den fra Beyerdynamic også, den virker lovende :) Annonsen ble satt til solgt få timer etter du linket den, så stemmer nok at det var et bra tilbud!

 

Ellers har jeg lest at Shure SRH1540 har bra lyd, men blir jo bare synsing. Vanskelig å si noe uten å ha prøvd de aktuelle hodetelefonene, men vet at HD700 hadde bra lyd, så dette er i alle fall et steg i rett retning. Vet du hvordan lydbildet til T70 er?

Har ikke prøvd T70, men har dt770 som da skal være hakket under. Det som kjennetegner lyden i Beyerdynamic verdenen, er definitivt klarheten og det detaljerte lydbildet.

Jeg ville kjøpt og prøvd i ditt tilfelle, og enkelt og greit returnert om du blir misfornøyd. Cdon kjører sånn "kjøp nå, betal i Feb/Mars" kampanje, så om du blir misfornøyd og sender inn igjen, har du sluppet og engang åpnet lommeboken. Så du taper nøyaktig 140kr(frakt tilbake) på å prøve dem ;)

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...