Gå til innhold

Er nforce2 kresen på ram-type?


VinterUlv

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Hovedkortet mitt døde en makaber død sist torsdag (indirekte årsåk: meg). Så, i går (fredag) bestemte jeg meg for å dra til Datakjeden og kjøpe meg et nforce 2 hovedkort.

 

Der fikk jeg følgende beskjed: Du må ha PC3200 Cruical RAM for nforce2 hovedkort, hvis ikke blir ting ustabilt. Da tenkte jeg.. "ka ******??", folka mente faktisk at TWINMOS rammen min m/winbond (dog AH-6, PC2700) ikke vil funke på et nforce2 hovedkort. Ok, nå vil vel flere av dere si "seff burde du ha crucial/geil whatever..OC vettu..". Hallah, kan jeg ikke kjøre dritten på 333Mhz FSB til jeg har råd til bedre ram da? Poenget er jo at jeg ikke har lyst å kjøpe et hovedkort jeg like godt kan hive i søpla når jeg går til innkjøp av raskere og bedre ram. :grumpy:

 

Jeg vil gjerne høre fra folk som har prøvd forskjellig RAM på nforce2-baserte hovedkort, men merk dere at jeg ikke er interressert i overklokking ennå. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to MSI Nforce2 kort, se signatur. Ingen av disse kortene vil fungere med Twinmos minne. Begge fungerer derimot med Apacer og Geil, noe annet har jeg ikke prøvd. På den annen side har jeg en kollega som kjører et Abit NF7-S v2.0 med 2x256 Twinmos.

 

Ja en ting, jeg kjører PC2100 og PC2700 brikker på maskinene.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

 

Hovedkortet mitt døde en makaber død sist torsdag (indirekte årsåk: meg). Så, i går (fredag) bestemte jeg meg for å dra til Datakjeden og kjøpe meg et nforce 2 hovedkort.

 

Der fikk jeg følgende beskjed: Du må ha PC3200 Cruical RAM for nforce2 hovedkort, hvis ikke blir ting ustabilt. Da tenkte jeg.. "ka ******??", folka mente faktisk at TWINMOS rammen min m/winbond (dog AH-6, PC2700) ikke vil funke på et nforce2 hovedkort. Ok, nå vil vel flere av dere si "seff burde du ha crucial/geil whatever..OC vettu..". Hallah, kan jeg ikke kjøre dritten på 333Mhz FSB til jeg har råd til bedre ram da? Poenget er jo at jeg ikke har lyst å kjøpe et hovedkort jeg like godt kan hive i søpla når jeg går til innkjøp av raskere og bedre ram.  :grumpy:

 

Jeg vil gjerne høre fra folk som har prøvd forskjellig RAM på nforce2-baserte hovedkort, men merk dere at jeg ikke er interressert i overklokking ennå.  ;)

Bare en ting å si her, BULLSHIT. Har twinmos minne selv på mitt nforce2 HK, funker som snus! Og ja det er overklokket, se signaturen.

Lenke til kommentar

MSI K7N2GM-IL (nForce2) er en h*re når det gjelder ram. Kjøpte først Twinmos som ikke funket, så sa komplett at jeg kunne bytte ut med Corsair Value S ram. Det funka heller ikke. Nå har jeg sendt inn ram, hk og CPU inn til komplett og får dem til å finne ut hvilken ram jeg må ha.

Lenke til kommentar

Høres ut som om folka på Datakjeden burde bli litt mer oppdatert på feltet sitt. :nice:

 

Takker for svar.

Nå står valget mitt mellom Epox, Asus og Abit. Hittil har jeg fingern på kortet til Abit (NF7-S, tror jeg), rett og slett fordi det har det jeg trenger, pluss litt til, og er revision 2.0. Alt annet de hadde på lager var førsteversjoner, selv om den fra Epox så rimelig bra ut (rda3+ eller hva det var).

 

Takk for infoen. *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...