Gå til innhold

Grafikkdriveren sluttet å virke..


Anbefalte innlegg

Hei, når jeg prøver å overklokke mitt sapphire dual-x r9 280x 3gb, stopper plutselig spill og henger seg. I Windows får jeg beskjed om at grafikkdriveren sluttet å virke. Kjører f.eks skyrim fint med standard innstilling i twixx, men så fort jeg tar den opp til 1100 mhz skjer som nevnt ovenfor. Standard er rundt 950 MHz mener jeg å huske. Blir det rett og slett for mye for kortet eller er det noe feil med det? Mvh fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilen er er for lav GPU voltage (VDDC) ift GPU Clock. Øker du GPU Core Clock så må du (på et eller annet tidspunkt) begynne å øke VDDC også. Hvis ikke blir det ustabilt, og resulterer i "display driver has stopped working". Du kan bruke GPUZ for å sjekke litt mer info om kortet ditt. Skal du forsøke å klokke mer vil jeg anbefale vannkjøling som nevnt ovenfor her. Og så finnes det kanskje en bedre BIOS for skjermkortet, mer egnet for klokking?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Avhenger av kjølingen.

 

På luft hold deg under 1300mV iallall. Det leveres vel med default 1200mV? Kanskje bare tikke seg rolig oppover mens du bencher, GPU clocker og har kontroll på tempz.

 

Det hjalp å justere VDDC også. Mulig jeg kan pushe kortet ytterligere, men da ligger den på 1060 GPU clock, memory clock på 1500 og VDDC på 1212

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...