Gå til innhold

Erfaringer med whiteaway.no?


Anbefalte innlegg

Noen som har handlet hos whiteaway og vil dele sine erfaringer?

 

Har tenkt å kjøpe tørketrommel. De har samme vare hos komplett og hos whiteaway, men siden whiteaway benytter bring fremfor tollpost ønsker jeg helst å handle hos dem.

 

Men vil gjerne høre erfaringer i fra andre før jeg bestiller. Er de rask med å få varene avsted? Bra service i ettertid av kjøp osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan nå komme med en liten oppdatering her.



Bestilte sent på kvelden 6 januar i fra www.whiteaway.no. Det er opprinnelig ett Dansk selskap som har startet opp i Norge, dermed har de hovedlager i Danmark hvor maskinen ble sendt i fra.



Den ble sendt tidlig 7 januar, og alt 9 januar var maskinen på plass hos Bring express her i Bergen og den ble levert på døren tidlig kveld den 9 januar. Jeg er kjempe fornøyd med hvor raskt de fikk sendt varen, prisen jeg betalte og ikke minst leveranse i fra Bring. Til sammenligning bestilte jeg ett kombiskap hos komplett før jul. De sendte varen like raskt, men postnord som de har byttet til brukte 10 dager på å få fraktet varen til meg.



Whiteaway svarte forøvrig raskt på både telefon og epost når jeg tok kontakt med de angående ett spørsmål om produktet jeg hadde kjøpt Happy.gif



Med andre ord er jeg godt fornøyd så langt, med både whiteaway og bring :)


Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har handlet hos whiteaway og vil dele sine erfaringer?

 

Har tenkt å kjøpe tørketrommel. De har samme vare hos komplett og hos whiteaway, men siden whiteaway benytter bring fremfor tollpost ønsker jeg helst å handle hos dem.

 

Men vil gjerne høre erfaringer i fra andre før jeg bestiller. Er de rask med å få varene avsted? Bra service i ettertid av kjøp osv?

Kan jeg få spørre hvorfor du misliker tollpost så mye?
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Noen som har handlet hos whiteaway og vil dele sine erfaringer?

 

Har tenkt å kjøpe tørketrommel. De har samme vare hos komplett og hos whiteaway, men siden whiteaway benytter bring fremfor tollpost ønsker jeg helst å handle hos dem.

 

Men vil gjerne høre erfaringer i fra andre før jeg bestiller. Er de rask med å få varene avsted? Bra service i ettertid av kjøp osv?

Kan jeg få spørre hvorfor du misliker tollpost så mye?

 

 

Ikke sett at der var kommet noe svar her siden sist, men kan nå "raskt" forklare.

 

Jeg kjøpte kombiskap hos komplett og betalte for levering inn til leilighet.

 

Tollpost tok kontakt på telefon for å avtale levering, dato og tid. Når dagen kom så dukket de ikke opp og ga beskjed til komplett om at vi ikke hadde vært hjemme og ikke tatt telefonen når de ringte. Begge deler var løgn og jeg ble forklart fra tollpost at det var en missforståelse og at de hadde feil telefonnummer, både på meg og min samboer. Det stemmer jo ikke siden de ringte for å avtale tid i forkant, samt det stod riktige nummer når jeg sporet pakken og fikk opp info der.

 

Neste dato de kunne levere var 3 dager etter. Da var kun min samboer hjemme, og når de så kom nektet de å levere varen inn i leiligheten. Min samboer viste til kvittering der vi hadde betalt for levering inn i leilighet, men dette ble avfeid med at ikke var deres jobb. 

 

De satte så fra seg kombiskapet på gaten og dro. Etter en time med telefoner mellom oss, komplett og tollpost så hentet de skapet igjen og dro, men de ville fortsatt ikke bære det inn. Min samboer klarer ikke få inn ett skap til 4 etasje alene, så dette var håpløst.

 

Så etter mye kontakt frem og tilbake kom de tilbake mandagen. Nå bar de inn skapet, men denne gangen så skadet de det på vei inn så det var fult i stygge merker og bulker på siden og døren og motor på skapet høres ut som en støvsuger.

 

Skapet ble hentet og nytt ble levert etter en ukes tid, men også denne gangen nektet de å levere det inn til leiligheten. Ny runde med telefoner frem og tilbake, og to dager etter kom de på nytt. Denne gangen ble nytt skap levert og det gamle hentet i retur. Problemet nå var at de nektet å skrive under på returpapirene om at de hadde mottatt varen, og to dager etter kunne tollpost opplyse om at varen ikke var hentet enda og lurte på når de kunne komme for å hente den.

 

Nå hadde jeg heldigvis all samtalelog fra dagen de leverte/hentet, samt når jeg tok bilder av innpakning av skapet som skulle i retur så var heldigvis de som jobber i Tollpost med på det ene bildet.

 

Kom etter noen dager en beklagelse fra Tollpost der de sa at en feil hadde skjedd og skapet var plassert et annet sted enn på deres lager. Mon tro hvordan dette hadde endt om jeg ikke var så heldig å hadde bildene som bekreftet min historie.

 

Kan opplyse om at komplett til en hver tid var veldig hjelpsomme og virket å være like fortvilet som jeg var. De kunne også opplyse om at antall klager, varer som forsvant osv hadde skutt i været etter de byttet til Tollpost.

 

Til sammenligning så har jeg nå kjøpt komfyr også fra Whiteaway. Den ble sendt fra Danmark onsdag sist uke, var i Bergen fredagen. Siden jeg ikke var hjemme da skulle den leveres i går, men fikk så en beklagelse fra Bring om at varen var blitt knust under transport. Whiteaway tok umiddelbart kontakt og sa at ny vare ble sendt ut snarest, så den gikk fra deres lager i dag. Håper å ha den til helgen. Fikk også kompensasjon i fra whiteaway grunnet dette, tross for at dette var Bring sin feil og ikke Whiteaway sin.

 

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med både Komplett og Whiteaway, men så lenge Komplett bruker Tollpost handler jeg heller hos andre som benytter Bring.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg handlet tørketrommel derfra. det var mye rot og tull med leveringen, men alt i alt endte det ok. de har veldig bra kundeservice, selv om ting kan ta tid, og jeg selv synes jo jeg endte opp med mye for mine 5000,-

Først bestilte jeg en trommel til 5000,- og de ble noe tull med leveringen så etter 3 uker hadde jeg den fremdeles ikke (whiteaway reklamerer med leveringstid på en uke på siden deres)
Jeg spurte da om jeg kunne få en gratis oppgradering til en bedre tørketrommel som kom på kampanje da, som et plaster på såret for lang ventetid, den kostet vanligvis litt over 8000,- men ble satt ned til 6000 eller noe slikt.

og det fikk jeg.

 

så kom trommelen, og da var det den jeg først hadde bestilt som kom, det å få ordnet dette og få levering på den dyrere jeg skulle få tok nye to uker, og da fikk jeg et gavekort på 750,- i kompensasjon for det.
dette gavekortet brukte jeg på en brødrister som kostet 1000,- så jeg betalte 250 i mellomlegg (som jeg siden fikk tilbake da de har prisgaranti, og brødristeren kostet 750 på en annen side)

brødristeren hadde de ikke inne da produsenten hadde sluttet å produsere disse, så da fikk jeg en nyere modell som kostet rundt 1400,- istedet.

 

jeg mener det var bring som leverte for dem, og selv om det ikke var betalt for levering inn i hus så gjorde de dette likevell, uten å ha blitt spurt om det- de så på det som en selvfølge. veldig hyggelige folk.

Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar

Kjøpte vaskemaksin hos for en tid tilbake og denne ble levert før det var gått ei uke. Fikk også hjelp til å bære maskinen inn på vaskerom selv dette ikke var bestilt.

 

Fikk etter noen måneder problemer med at maskinen ikke vasket rent. Kundeservice satte meg i kontakt med service personell som kjapt på stedet og reparerte maskinen.

 

Handler gjerne der igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...