Gå til innhold

Brent ram og bekymring for helse


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldgammel stasjonær, og fikk noen DDR2 RAM brikker av en kompis. Det var vanskelig for meg å få dem inn, og etter mye strev og flere tilfeller der datamaskinen pep eller ikke ville starte, begynte det å lukte brent. Jeg slo umiddelbart av strømmen. Rambrikken var glovarm, og jeg tok den ut. Jeg satte i den gamle rammen igjen, men slotten som hadde blitt brent, funket ikke. Den gamle rammen funker hvis jeg bruker andre slots. Det jeg lurer på, er hvilken helsefare brent RAM representerer? Hva er det egentlig som blir svidd? Kopper? Silikon? Og representerer det noen kreftfare? Jeg er ganske paranoid på området. Jeg luftet så godt jeg kunne, men det var i en kjeller og jeg ble i rommet for å få ting til å funke igjen. Den brente rammen har et lite svidd merke på den metalliske kontaktflaten som går ned i slotten, og slotten har en tilsvarende svart liten flekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen fare, har selv pustet inn mye svidd elektronikk gjennom årene...

...og J43G ER% JO HEL'T FIN"!!!!! :green:

 

Fra spøk til revolvere, det er mye rare stoffer i dagens elektronikk, og mange av dem er giftige og mange kan sikkert også være kreftfremkallende, men tror du skal puste litt inn mer enn hva det høres ut som du har gjort for at det skal være noen reel fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...