Gå til innhold

Tips til treningsklokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anberfaler deg på det groveste og lese in dept review av ulike klokker på www.dcrainmaker.com.

Selv bruker jeg Garmin Forerunner 610 som fungerer helt fantastisk til mitt bruk. (løping og ski)

Du kan lese en anmeldelse av denne på siden der. Er også kommet en nyere modell av denne Forerunner 620 (dette er toppmodell og er derfor ganske dyr )

 

mvh Terje

Endret av tkterje123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes også langt rimeligere modeller som sannsynligvis tilfredsstiller alle de behovene du har, se f.eks. Garmin Forerunner 15.

 

Et annet spørsmål er om du egentlig trenger en treningsklokke. Svaret er: Nei det gjør du ikke. Det er ikke noe problem å trene fullgodt uten. Men jeg skal ikke nekte for at det er en kjekk ting å ha, og selv trener jeg sjelden uten.

Lenke til kommentar

Ja, både pulsmåling og GPS er kjekt å ha. Begge deler kan være nyttige hjelpemidler til å styre treningen, men det gjelder også å ikke bli for opphengt i det. Logging ved hjelp av GPS kan også gi litt ekstra motivasjon innimellom.

 

Som sagt bør du også se på de rimeligere modellene også. Forerunner 15, som jeg nevnte tidligere, er god nok for de aller fleste så hvis det ikke er noen spesiell funksjoner som bare finnes på de dyrere klokkene kan du trygt satse på den. Det finnes også andre produsenter som lager gode klokker, f.eks. Polar og Suunto, men de har jeg ingen erfaring med selv og kan ikke komme med konkrete anbefalinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...