Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vekttap, og dating


Anbefalte innlegg

Hei og god jul godtfolk!

 

Jeg er en mann på 30 som har vært sykelig overvektig siden jeg var 19/20 år. Jeg har gått ned 80 kg uten kirurgisk inngrep. Kun kosthold, trening 4-5 ganger i uken og mental trening.

 

Jeg har mange venner og fungerer godt i sosiale sammenhenger. Har heller ikke problemer å prate med det motsatte kjønn. Men samtidig har jeg fortsatt komplekser ovenfor kroppen min. Jeg tenker på det som sosial fantomsmerte - hjernen har tydelig ikke fått med seg at kroppen har blitt mindre. Jeg føler fortsatt jeg tar enorm plass, spesielt på fly, buss, osv, redd for å svette, selv om jeg ikke gjør det lenger.

 

En av bivirkningene med ekstreme vekttap er overflødig hud. Jeg har trent tung styrke i 6 mnd nå, så bryst og armer er stramt. Problemet er mage og lår. Har en solid bilring (uten fett!). Bruker hold inn skjorte for å holde hudfoldene på plass.

 

Jeg forteller aldri nye bekjente om min livsstilsendring da jeg skammer meg over hvordan jeg var. Jeg er redd de ikke vil ha noe videre bekjentskap med meg.

 

Dette gjelder særlig ovenfor jenter. Når jeg møter en som virker interessert i meg, er skammen så stor at jeg holder tilbake en evt flørt for at hun ikke skal få vite hvordan jeg var før.

 

Ønsker for alt i verden å ikke bli evig singel. Er veldig gla i barn, og ønsker meg det selv. Jobber som folk flest, med normal inntekt og forbruk. Jeg er litt kresen, faller for intelligens og personlighet. Jeg er ikke desperat og tar ikke til takke med en jeg ikke klikker med. Tror selv jeg har et greit utseende. Er bevisst på hygiene og klær. Hører i blandt fra folk jeg ikke kjenner at jeg har pent smil, pene øyne, pene klær og lukter godt.

 

- Burde jeg føle skam?

- Hva ville en jente tenke når jeg fortalte henne det? Turn off? ekkel fyr? (Tenker selvfølgelig jeg burde vente til etter man har blitt bedre kjent)

 

Takk for svar

 

Anonymous poster hash: feda0...b33

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

 

Ha ingen skam for vektnedgangen..vær stolt over at du greide det..ikke alle gjør det.Altfor mange tar den kjappe løsningen.å den er for kjapp og det blir mer løshud.Bedre å jobbe med kroppen gradvis så se ann løshu som ikke kan fikses på med trening, for den løshuden kan fjærnes.Mindre løshud er mindre arr..alle kan gå ned hvis de vil..det er bare viljen og hodet som stopper.

Om du dater og den dama får vite hvordan du var før,gir det deg bare respekt for..for det at du greide det viser vilje for å sette mål for andre ting i livet.

hører du ikke mer fra dama så er sikkert ikke "klikket "mellom dere der.Som kvinne selv er vekt et stort tema oss kvinner imellom..alle vet at det er vanskelig å gjennomføre det.

Jeg selv var tynn i ung alder, ble mye større etter jeg fikk sønnen min.Ikke så stor som du nevner men etter noen år med lav selvtillit og ønske om å få klær til å se bedre ut på kroppen så begynte jeg å med trening og diett..men hovedgrunnen er å være frisk ..vi har diabetes i vår familie så overvekt og rundet 40 år er ikke bra løsning hos oss i vår familie

jeg var 60 kg før og havnet på 85.gått ned 15 siden januar.

Lenke til kommentar

Jeg var sammen med en kar som var veldig overvektig. Det eneste problemet jeg hadde med det var med tanke på helsen hans (det ble seriøst og vi begynte å tenke langsiktig). Selv har jeg alltid vært liten i størrelse.

Hvis hun viser seg å være en som bryr seg om at du har løs hud eller lignende så er hun ikke verdt det, så se på det som en måte å luke bort idiotene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...