Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spørsmål ang støydemping, auto stop funksjon og auto lys


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har en kia sportage 2012. Det er mye motorstøy, hjulstøy i bilen. Hvordan kan jeg dempe støyen? Må jeg demontere ting, eller holder det å kjøpe støydempings grier fra biltema og sette på gulve?

 

Auto stop og auto lys funkjson. Jeg lurer på hvorfor er auto stop funksjonen alltid deaktivert (står på infosystemet ved turtallet)?

Angående auto lys så skrur den nesten alltid på nærlys på dagen. Egentlig så skal det skrus når omgivelsen er mørkt. La oss si jeg starter bilen, den skrur på nærlys. JEg parkerer bilen, går inn i butikken. Når jeg er tilbake og starter bilen, er det kun led lysene som er på og ik nærlys. Er det slik auto lys fungerer eller er det noe feil?

 

Takk på forhånd. God jul og godt nytt år!

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lys og autostop bør vel være nevnt i instruksjonsboken for bilen og hvordan man kan stille på det.

 

Når det gjelder støy så kan det hende du har dekk som støyer mye. Motorstøy blir nok vanskelig å isolere bort. Det er jo generelt ikke bil av premiumsegment og da kan det være litt mer støy, så er nok også glasset rundt om ikke spesielt tjukt og støyisolerende. Du kan legge noen matter på gulvet og inn i dørene om du demonterer døpaneler, det bør jo hjelpe litt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...