Gå til innhold

Bil Mekaniker?


Anbefalte innlegg

Så jeg sitter i et lite dilemma. Hvor jeg har gått toårig Elektro fag skole. Og har muligheten til å gå ut på elektriker lærling (ikke fått meg noen lærligsplass per dags dato)

 

Men har også tenkt litt på det og gå kjøretøy ett år og gå ut som bil mekaniker kanskje.

 

Hatt en periode når jeg gikk på skolen hvor elektrofag generelt var veldig rett fram og kjedelig fag generelt.

 

Så søkte hos ett firma mens jeg var på skolen, som jeg var i praksis hos (Infratek) Men de hadde veldig mange søkere så jeg fikk ikke den plassen.

 

Og har jo derfor ikke noen lærligs plass per dato, men jobber i Telefon Bransjen (Butikk) som deltid for øyeblikket.

 

Har veldig fine lønninger her utifra Timeslønn (120kr) og bonuser per måned. (120-150timer)

 

Men jeg lengter etter mer en som så.. og føler jeg vil bruke en utdanning og jobbe videre fra, enn butikk for lenge.

 

Så da sitter jeg her og tenker, hvordan er det med kjøretøy, når det kommer til lærlingsplass,lønn, og komme seg frem i dette yrket.

 

eller satse på en lærlingsplass eleketriker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snip

 

Føl på hva du kommer til å trives med og ikke tenk så mye på at lærlingplassen lar vente på seg. Industrien går jo ikke så godt om dagen og det rammer de fleste bedrifter i en viss grad. Da vi gikk ut som lærlinger i ett godt marked(automasjon) var det vell 20% ca som ikke fikk lærlingplass før 6-12mnd etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...