Gå til innhold

[Løst] MSI gtx 970 blir veldig varm


jimband

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg nytt kabinett med all innmat. Kabinet er Fractal Design Define R5 Black

 

Testet litt farcry 4 med oppsettet til geforce experience og etter 5min med gaming var temp på gpu oppe i 85c vifta hadde rpm på 2690(GPU-Z).Kan holde på gpu i 3 sekunder før jeg må ta bort hånda. Det kan vel ikke være riktig ? Relativt mye lyd fra vifta , CPU og minne har fin temp under gaming

 

Idle temp 40c og 1163 rpm.

 

Noen tips, meninger ?

 

Jim

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe lydkort eller annet som står direkte forran viften på skjermkortet?

Hva med CPU vifte?

MSI sin kjøler sprer jo varmen inni kabinettet, og har du dårlig luftstrømming eller feil oppsatt vifter så kan jo det bli riktig varmt der.

 

Den enkleste løsningen for å finne ut av dette er jo å sette inn en vifte i sidedøren som suger luft ut.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har kjøpt meg nytt kabinett med all innmat. Kabinet er Fractal Design Define R5 Black

 

Testet litt farcry 4 med oppsettet til geforce experience og etter 5min med gaming var temp på gpu oppe i 85c vifta hadde rpm på 2690(GPU-Z).Kan holde på gpu i 3 sekunder før jeg må ta bort hånda. Det kan vel ikke være riktig ? Relativt mye lyd fra vifta , CPU og minne har fin temp under gaming

 

Idle temp 40c og 1163 rpm.

 

Noen tips, meninger ?

 

Jim

 

 

 

 

 

 

 

Har du referansekortet til MSI eller?

Lenke til kommentar

Har dette kortet.

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

Har 2stk 120 vifter som fulgte med kabbis(1inn forran 1 ut bak+ 140 noctua kjøler på CPU.

 

Ikke noe ekstra kort i kabbis.

Ikke noe som sperrer luftgjennomstømming.

 

Ja du har referansekort. Det gjør ikkje noe at skjermkortet er varmt. Det takler presset. Synes du det bråker for mye, så skulle du ha tenkt på dette litt før :p Du skulle da kjøpt Gigabyte 970 G1 eller f.eks MSI 970 gaming som har skikkelig kjøling.

 

Fordelen med referansekort som du har, er at varmlufta fra skjermkortet blir spyttet rett ut av kabinettet. De andre "coustom" kjølerene bare sprer varmen inne i kabinettet, og krever da at kabinettviftene blåser den varme lufta ut. Pass iallefall på å ikkje ha noe forran vifta til skjermkortet.

 

Hvis man synes en datamaskin bråker, så har man ikkje Beyerdynamic DT770 headsett, og lyden fra soundcloud/spill er for lav :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til og med idle temp virker litt høy.

Har XLR2 kabinett og 970 G1. Der har jeg 23 grader eller noe slikt idle og har fått maks 65 i spill, men viften har ikke spunnet opp fordiom.

Har du klokket kortet?

Wow, er 58c jeg får i temp med stock vifte setting idle og 78c under gaming med mine evga gtx 970 i sli.

Lenke til kommentar

Et GTX 980 idler på ca 68-72 grader når det er inne i "sandwitch" med et 980 på hver side av det :p

 

Har selv testet det :D Til sammenlikning så idler gigabyte G1 i samme romtemperatur på 44 grader, med ganske god tilgang på luft. (ett spor med luft)

 

 

Hvis det er noen som får et skjermkort som er luftkjølt som er kaldere eller lik romtemperatur, så er det noe galt :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Har dette kortet.

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

Har 2stk 120 vifter som fulgte med kabbis(1inn forran 1 ut bak+ 140 noctua kjøler på CPU.

 

Ikke noe ekstra kort i kabbis.

Ikke noe som sperrer luftgjennomstømming.

 

Ja du har referansekort. Det gjør ikkje noe at skjermkortet er varmt. Det takler presset. Synes du det bråker for mye, så skulle du ha tenkt på dette litt før :p Du skulle da kjøpt Gigabyte 970 G1 eller f.eks MSI 970 gaming som har skikkelig kjøling.

 

Fordelen med referansekort som du har, er at varmlufta fra skjermkortet blir spyttet rett ut av kabinettet. De andre "coustom" kjølerene bare sprer varmen inne i kabinettet, og krever da at kabinettviftene blåser den varme lufta ut. Pass iallefall på å ikkje ha noe forran vifta til skjermkortet.

 

Hvis man synes en datamaskin bråker, så har man ikkje Beyerdynamic DT770 headsett, og lyden fra soundcloud/spill er for lav :green:

 

Crap !!

 

Kjøpte MSI pga at det var bra kjøler, men det var mot coilwine. Tenkte ikke på temp :hm: . Har jo ikke bråket sånn siden nvidia 5900 kortet jeg hadde. Gikk fra en lydløs nvidia 285 til en bråkebøtte. Er det mulig å kjøre retur og bytte/oppgradere ?

Her er det Beyerdynamic DT 880
Endret av jimband
Lenke til kommentar

 

 

Har dette kortet.

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/824864

 

Har 2stk 120 vifter som fulgte med kabbis(1inn forran 1 ut bak+ 140 noctua kjøler på CPU.

 

Ikke noe ekstra kort i kabbis.

Ikke noe som sperrer luftgjennomstømming.

 

Ja du har referansekort. Det gjør ikkje noe at skjermkortet er varmt. Det takler presset. Synes du det bråker for mye, så skulle du ha tenkt på dette litt før :p Du skulle da kjøpt Gigabyte 970 G1 eller f.eks MSI 970 gaming som har skikkelig kjøling.

 

Fordelen med referansekort som du har, er at varmlufta fra skjermkortet blir spyttet rett ut av kabinettet. De andre "coustom" kjølerene bare sprer varmen inne i kabinettet, og krever da at kabinettviftene blåser den varme lufta ut. Pass iallefall på å ikkje ha noe forran vifta til skjermkortet.

 

Hvis man synes en datamaskin bråker, så har man ikkje Beyerdynamic DT770 headsett, og lyden fra soundcloud/spill er for lav :green:

 

Crap !!

 

Kjøpte MSI pga at det var bra kjøler, men det var mot coilwine. Tenkte ikke på temp :hm: . Har jo ikke bråket sånn siden nvidia 5900 kortet jeg hadde. Gikk fra en lydløs nvidia 285 til en bråkebøtte. Er det mulig å kjøre retur og bytte/oppgradere ?

Her er det Beyerdynamic DT 880

 

 

Kjøpte du på komplett, så har du 45dagers åpent kjøp. Samme på Mpx.no og Digitalimpuls.no

Lenke til kommentar

Et GTX 980 idler på ca 68-72 grader når det er inne i "sandwitch" med et 980 på hver side av det :p

 

Har selv testet det :D Til sammenlikning så idler gigabyte G1 i samme romtemperatur på 44 grader, med ganske god tilgang på luft. (ett spor med luft)

 

 

Hvis det er noen som får et skjermkort som er luftkjølt som er kaldere eller lik romtemperatur, så er det noe galt :p

Første load så hadde jeg kortet på 23/24 grader, og det var vel ikke stort mer enn 17/18 grader på rommet :)

Nå ligger det på rett under 30 idle.

Gigabyte 970 G1 that is :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...