Gå til innhold

Nytt p4-oppsett til vurdering


Anbefalte innlegg

Trenger råd til hva jeg burde endre på dette oppsettet. Skal teste skjermen på tirsdag for å vurdere om den er bra nok for meg til spilling, hvis ikke går jeg for en grei 19" CRT. Har allerede et Sapphire Radeon 9700 np, derfor er ikke skjermkort satt opp. Tenkte først å kjøpe lillebroren til MAX-3, IC7-G, men hørte at dette ikke støttet Prescott. Noen forslag? Håper på innspill, aldri bygget pc før, så er litt spent...

 

 

113231 DVD-ROM 16x DVD sort MSI 336Kr

117321 CPU Pentium 4 2.8Ghz 800Mhz FSB Intel 2215 Kr

100727 Floppydisk Diskettstasjon 3,5" 1,44Mb Sort Sony 137 Kr

117353 OS-Disk Raptor 36,7gb 10000RPM S-ATA WD 1176 Kr

119657 Hovedkort IC7-MAX3 Abit 2095 Kr

115561 Data Disk Diamondmax Plus9 160gb 7200RPM S-ATA maxtor 1286 Kr

120862 Lydkort Audigy 2 ZS Creative 1118 Kr

115491 Ram PC3200 DDR-DIMM 512mb m/Winbond TwinMOS 1000Kr (2 stk.)

119067 Skjerm 17" LCD Flexscan 557 Grå Eizo 4495 Kr

112012 Kabinett Dragon Big Tower Sort Kabinett m/360W Chieftec 1047 Kr

112845 Tastatur Internet Navigator Keyboard SE Logitech 350 Kr

115476 S-ATA Overgang S-ATA overgang fra 4-pin til 15-pin 16cm KA 59 Kr

 

Sum Totalt 16596 Kr

 

Var også usikker på om d er direkte dumt å kjøpe et slikt oppsett nå, har ikke tenkt å gå for Athlon FX uansett, men PCI-Express er jo på vei... Hva gjør jeg?

 

- Cal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut det der ja.. Og det er sant at det hovedkortet ikke støtter Prescott.. Det eneste som støtter Prescott er abit IC7-MAX3..

Men jeg hadde ikke kjøpt meg en så dyr maskin nå... Kjøp heller en billigere også spare du til en ny maskin når pci-express kommer og sånn

Lenke til kommentar

For å gå litt "off-topic"

 

Kjøp deg AMD så lenge; rasende billig; AMD XP2500+ Barton -> klokke den til 2500MHz så har du en CPU som er like god som P4'en din.

 

I tillegg koster det en brøkdel av hva P4 gjør - CPU og HK koster mindre enn P4 CPU alene :)

 

Da kan du kjøpe nytt neste år når Prescott/AMD64 har etablert seg skikkelig.

Lenke til kommentar

Men skal du ikke ha Cd-brenner eller Dvd brenner?

Og jeg tviler på at du trenger den s-ata overgangen...

Jeg fikk to stykk på det epox kortet... Men jeg vet ikke om det følger med på det Abit kortet da...

Også ville jeg bytta ut Kabinettet du kommer til å bli så lei av det...

Lenke til kommentar

En ting du bør være oppmerksom på er at det kabinettet er _STORT_!

 

Ellers trenger du ikke sata-overgangen til noe som helst. Det følger med en hel del greier med hovedkortet også.

 

Synes oppsettet så bra ut.. Etter min mening bør du aldri høre på folk som sier "kjøp billig ræl nå, og vent heller på <ettellerannet>". Det vil _alltid_ være et eller annet rett rundt hjørnet. Vil du ha ny maskin, så kjøp ny maskin når det passer for deg. punktum.

 

DrS

Lenke til kommentar

Har allerede en NEC ND110A DVD-brenner, litt kjipt den er hvit da, vurderer plextors nye 8x-brenner... AMD er utelukket, P4 denne gangen! Kabinettet er helt greit stor plass, skal stå under et skrivebord uansett... ;) Prøv å kommenter ang. temaet og mine spørsmål da, vær så snill...? :p: Er heller ikke sikker på om jeg skal gå ned så fryktelig i ytelse, eller om jeg skal. "So many choices, so many...."

 

- Cal

Lenke til kommentar
Pc'en koster rundt 11k uten skjerm, ikke for ille da...

Jeg kjøpte meg helt super maskin til 7000,- uten skjerm.. Med alt annet.. Du skal jo ikke ha skjermkort engang...

Den er kansje litt dårligere enn den du har såtti opp men den duger til alle slags spill.... :cool:

Men vis du vil kaste bort penga så skal ikke jeg stoppe deg

Lenke til kommentar

Hei

Enig med de over, kjøp det du trenger nå, du kommer sikkert ikke til å føle noe stort behov for pci-express før det alikevel er på tide å bytte ut cpu/HK om noen år.

Ang kabinettet, medium toweret til Chieftec er lettere å jobbe i enn big toweret, du slipper den j***a platen midt i som sperrer, og det eneste du får er to stusselige 5 1/4" brønner ekstra.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...