Gå til innhold

kjøpe uavhengige høyttalere til 7.1 anlegg?


Anbefalte innlegg

Jeg har et THX-anlegg (PC-høyttalere) stående på rommet som jeg fikk av en venn av familien. Foreløpig er det en sub og 2 front høyttalere, men når jeg ser bak på subwooferen så er det et 7.1 anlegg, som har utganger for senter, side høytalere og bak, i tillegg til fronten som jeg allerede har. Dette er ikke splitt nye høyttalere, så har nok vanskeligheter for å finne de som hører til. Så jeg lurte på om jeg bare kan kjøpe senter og side høyttalere for seg selv og koble de til? suben har 3.5mm innganger... Har litt lyst på en mer helhetlig lydopplevelse...

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva slags krav du har til lyden det da. Siden du bruker PC-høyttalere så gjetter jeg på at du ikke er så kresen?

 

Tommelfingerregel er at senter og fronthøyttalere bør ha samme lydsignatur.

altså jo jeg er glad i lyd, men bruker kun anlegget til film med kjæresten og kjæresten bruker det når hun skal høre på musikk... Hadde bare vært kult med noen flere høyttalere og har ikke penger akkurat nå til å finansiere et nytt et.... Men man kan altså bare koble til noe annet med samme kabel med andre ord?

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Hvis det er 3,5mm utganger så vil jeg regne med at du kan koble til høyttalere der på samme måte som på et lydkort med tilsvarende utganger.

Men jeg kan ikke vite om akkurat din sub har funnet på noe annet "lurt", men tviler på det. Du kan jo teste ved å koble til hodetelefoner og se om du får normal lyd

Lenke til kommentar

Hvis det er 3,5mm utganger så vil jeg regne med at du kan koble til høyttalere der på samme måte som på et lydkort med tilsvarende utganger.

Men jeg kan ikke vite om akkurat din sub har funnet på noe annet "lurt", men tviler på det. Du kan jo teste ved å koble til hodetelefoner og se om du får normal lyd

sant nok... takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...