Gå til innhold

Ax 760 vs hx750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada ser bra ut, men ssd du har valgt har 330 skriv. I praksis merker du det ikke. Men jeg spurte deg om hva dette ville kostet deg hos komplett eller andre butikker :)

ohh sorry må ha oversett det.

Ja prossesoren er billigst på non. de butikkene jeg evt kan bruke er: komplett, dustin, digitalimpuls og netonnet.

Lenke til kommentar

 

De fleste PSUer vil være lydløse om natta så fremt du ikke miner/folder og dermed belaster den 100% hele natten.

 

Å ha på nedlastninger på en moderne maskin trekker kanskje 30-100W toppen.

 

HXi er nok i og for seg godt nok, selv om det ikke nærmer seg toppen. Et alternativ ville vært EVGA supernova G2 850w eller superflower leadex 850w (omtrent samme).

Da sparer du også noen hundrelapper. Og gir svært mye for penga.

men er de også vifte "løse"til ca 40% uttak?

 

Selvsagt. De bruker dog en noe bedre metode (for PSUen), og bruker temp som utgangspunkt, ikke last. Så om maskinen overhoppheter og det er varmt i kabinettet så starter den opp raskere. Så om du behandler den bra, f.eks ikke serverer den varm luft fra kabinettet, eller har god ventilasjon, så skal det mer til. Og slik bør det være. Siterer testen til anandtech på EVGA supernova G2 850W:

 

 

the fan did not even start until the load was over 550 Watts.

Dette med romtemperert luftinntak.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

De fleste PSUer vil være lydløse om natta så fremt du ikke miner/folder og dermed belaster den 100% hele natten.

 

Å ha på nedlastninger på en moderne maskin trekker kanskje 30-100W toppen.

 

HXi er nok i og for seg godt nok, selv om det ikke nærmer seg toppen. Et alternativ ville vært EVGA supernova G2 850w eller superflower leadex 850w (omtrent samme).

Da sparer du også noen hundrelapper. Og gir svært mye for penga.

men er de også vifte "løse"til ca 40% uttak?

Selvsagt. De bruker dog en noe bedre metode (for PSUen), og bruker temp som utgangspunkt, ikke last. Så om maskinen overhoppheter og det er varmt i kabinettet så starter den opp raskere. Så om du behandler den bra, f.eks ikke serverer den varm luft fra kabinettet, eller har god ventilasjon, så skal det mer til. Og slik bør det være. Siterer testen til anandtech på EVGA supernova G2 850W:

 

the fan did not even start until the load was over 550 Watts.

Dette med romtemperert luftinntak.
Så du ville heller valgt evga 860w g2 gold, istedet for corsair hx750i platinum?

Og skal bruke fractal design r5 så den vil få luft utenifra kabinettet.

Endret av N O R E G
Lenke til kommentar

Tja, siden det virker som du har et ganske stramt budsjett, og at jeg synes Superflower (de som lager EVGA supernova) gjør en jevnt over topp jobb med sine PSUer, så ville jeg nok valgt dem ja. :)

Hehe ok, gikk for 750 watt versionen og r4 windowed edition, så fikk jeg presset inn 120gb med intel ssd mere.

Den ente opp sånn here: https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/40290

 

Av en eller annen grunn er netonnet tomme for w8 så fikk ikke lagt det til -.-

Men ser det greit ut?

 

Edit: en ting til, det står maks lengde psu 170mm mens evga er 180mm vil denne fortsatt passe? Vifte-plassen på bunnen er ikke viktig

Endret av N O R E G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...