Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem er dere, hvilken bil har dere?


Cossie

Anbefalte innlegg

Drar igang denne tråden litt igjen med at jeg har har / har hatt disse (har dessverre ingen bilder av bilene):

 

X: 97' Toyota Corolla 1,3 (Førstebilen :D)

X: 93' Opel Vectra 1,7 TD (til salgs forresten :))

-> 97' BMW 316i Coupe. :)

 

Er 18år og pengene har jeg fått fra jobb. :)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bmw 730i 3.0 R6 188hk 1992, hatt i 2 år:

 

DSC_0646.jpg

 

Mercedes 300TE 3.0 R6 188hk 1992 (ikke samme motor som i bmw'n, men yter da likt.)

 

DSC_0216.jpg

 

BMW 732i 3.2 R6 197hk 1982, hatt i 1 uke:

 

DSC_0002.jpg

 

Mitsubishi Galant GLSI 4x4 2.0 R4 109hk 1989, hatt i 2 år! min egentlige vinterbil.. men som aldri ble noe av.

Har dessverre ikke bilde av den!

 

18 år og arbeidsledig for tiden, så finansiering av bilene går ikke på skinner lenger...

 

EDIT:

har bilde av galanten alikevell, den er med på bilde av 732'n :p

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar

Akse: den er veldig god å kjøre. Både vanlig kjøring og hvis man gir på litt... Når man kjører mye, så setter man pris på både komforten og sportsligheten.

 

Bestilte og skrev kontrakt på en Audi A4 i går. Med utstyr som fullskinn sportseter, fargeskjerm, Audi sound system og exenon + noe til småtteri. Jeg valgte en 2.0 120 hk tdi. Ble så sinnsykt dyrt for 15 hester til. Bilen er svart.

 

Betalte 375k(fikk 30k rabatt ifølge selgeren. jubeleum).

Er 18 år. Har fått pengene fra jobb med langvarig sparing og et rentefritt lån fra mor på 130k.

 

Kred til deg for å ha spart opp såpass selv om du bare er 18! Er godt trøkk i den motoren der også, kan lett miste lappen med den hehe! Flott bil forresten!

Lenke til kommentar

Hehe, takk. Tenkte det kunne være en ok invistering (som bil aldrig er) å ha i 10 år fremover. Nytt karosseri kommer ikke før om 9 år uansett. Untatt en facelift om 4 år. Forsikringen er lav(5k i året), i hvert fall mens den er ny.

 

Samme gjelder jo din Scirocco. Hadde jeg hatt penger til å betale forsikringen på en sånn hadde jeg nok mye heller gått for en sprek Scirocco.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Selger den gamle bilen min nå om noen få dager:

00_-529868720.jpg00_2030293059.jpg

 

Denne bilen er maken til min, bare at min er litt mer orginal:

toyota-mr2-gt-sw20-byggesett-550px.jpg

bac9d1f65d68699cf413385cd984340f.jpg

Har andre felger, sideskjørt, klare vinduer og litt annen front.

 

Den første er Toyota MR2 MK1 86'

Den nyeste er Toyota MR2 MK2 90'

 

Både lappen og bilene mine er kjøpt på egentjente penger, er 18år og hatt lappen under 1år :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

20 år, sykemeldt grenader i Hæren og overlykkelig over mine biler. Det skal dog legges til at jeg skrur selv, og tjener noen kroner på EU-kontroller. Og, som mange andre skriver før meg i denne tråden, så har jeg ikke lån jeg heller. Både mor og far lever, og jeg har ikke fått overlevert arven ennå...

 

Mercedes Benz 1977mod SEL 450 Pullman 6.9:

297638-2-1249634710708.jpg

 

Mercedes Benz 1986mod 190E 2.3:

297638-10-1251774620106.jpg

 

Ford 1998mod Mondeo 1.8:

297638-10-1251774594410.jpg

 

Opel Astra 1997mod 1.6-16v "Astralisious"/HELVETE! :

297638-10-1251774656358.jpg

 

Ford Courier (Fiesta) 1.8 disel:

297638-10-1251774684423.jpg

 

Saab 95 2.3t:

297638-10-1251774702473.jpg

Endret av haggbard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Alder: 19

Bil: Ford Mustang Fastback 1969

BILDE? virket ikke helt sant siden alderen din er 19

Han skrev det i 2004... ;)

Og er uansett ikke så veldig vanskelig da en niogseksti Fastback faktisk ikke er så veldig dyrt.

 

Du kan jo ta inn veteranbiler nesten uten å betale førstegangsregistrering veit du :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Digger den E32en.

 

Edit: E23 selvfølgelig:)

Hehe, takk skal du ha :p

 

Kan du skrive litt mer utfyllende om bilene, Fugitive? Jeg lurer for eksempel på hvordan de ulike motorene er i forhold til hverandre.

Det kan jeg vet du!

 

 

Da starter jeg med den første:

BMW e32 730i 1992.

Dette er en meget behagelig bil å kjøre, tysk autobahn cruiser er et ord som jeg synes forklarer ganske mye.

Altså, veldig liten fartsfølelse, veldig lite støy, veldig god sittekomfort og ikke minst en veldig langbeint girkasse!

Den har lavt turtall og er en meget stabil bil, ligger man i 220 f.eks. så er det veldig lite stressende, nydelig på styringa og bilen er stødig

Denne bilen har gått i Beliga før den kom til norge! to eiere før meg, hvorav den første var en ambasade og den andre var en som brukte den et par ganger i året som presentasjonsbil!

Jeg valgte akkuratt den bilen pga. den ikke bærer preg av bruk overhode, og at serviceheftet var komplett hele veien :)

Et servicehefte er riktignok meget enkelt å forfalske, men standen på bilen er det værre å jukse meg.

Motormessig drar den godt, men som nevnt tidligere har den særdeles liten fartsfølelse! så man merker at det går bra når man ser på speedo eller kjører ilag med andre motorsterke biler.

Motoren har et stort ork på lavt turtall, og kreftene er plassert fint på midten av registeret. man trenger altså ikke dra den fullt ut på turtall (selvom det er der morroa er).

 

Bilen har en 25% diffbrems, så den får planta kreftene fint i bakken på svinga!

 

Mercedes s124 300TE 1992.

Bilen er god å kjøre, men ikke i nærheten av e32'n.

Støyen i den er midt på treet, helt kurrant! setene er nok også en vanesak, fikk vondt i ryggen i starten.

Et stort pluss med den bilen er lasteplassen, meget praktisk!

 

Historien bak denne bilen er litt annerledes, det starta med at familien kjøpte seg en s124 220TE 95mod i 1999 fra tyskland (?) den ble brukt en stund, men den ble litt for motorsvak...

Det ble deretter lett etter en arvtaker for denne bilen, og hva passa godt da? jo, en med 3.0 12v motoren :p

Denne motoren liker å piskes på topp for å finne kreftene, bunnsolid konstruksjon som tåler meget mye juling!

Girkassa på denne bilen er også mer egna for norge, veldig lavt gira og gjør ikke mye over 200 før den finner turtallsperra.

Relativt kvikk bil, føler skyvet mye bedre enn i e32'n.

 

ASD er et av ekstrautstyrene jeg liker på denne bilen, Automatic Slip Diffirentsial.

Den har en grunninnstilling på 35% bremseeffekt, og varierer opp til 100% avhengig av hvor mye man belaster diffen (eller noget) Hydraulisk styrte bremselameller med andre ord.

 

BMW e23 732i 1982:

Har ikke hatt den lenge nok til å foreta en grundig vurdering, men here it goes.

God kjørekomfort? nei, ikke etter dagens standaer! detta er en gammal bil på alle måter!

Motoren er i bunn og grunn den samme som i e32'n, m30 begge to.

Den er veldig sterk på lave turtall, men sparker godt i ifra på topp også! har et morsomt drag denne motoren.

 

Bakstillinga vil jeg tro ikke er den beste konstruksjonen, skal ikke mye til før det blir lokal tåke ut fra div. kryss osv.

Verdt å nevne at jeg ikke driver med rivstarter eller bråslipping av clutch, kun brå på gassen når allerede er i siget! ;)

Morsom showfaktor, men ikke stort mer! driver med pisking av luft i svinger også, en åpen diff er jeg ikke særlig fan av.

 

 

Lurer du på noe utover det jeg har lista opp så får du spørre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...