Gå til innhold

Dell sniklanserer to nye UHD-skjermer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

 

 

24-tommer med 3840x2160... Og jeg som syntes 2560x1440 på 27-tommeren min nesten er litt for mye. Kan dem ikke snart komme med litt billigere 32-tommer UHD-skjermer??? Det tror jeg er en litt mer riktig størrelse til den oppløsningen.

 

Aha, du bruker Windows. Ja, da må du slite litt til før skalering blir bra. Windows 10 som kommer neste år er mye bedre. Kobler du derimot til en Mac eller en PC som kjører nyeste Linux har du perfekt skalering.
Nyeste Linux tar jeg som kernelversjon. Har lite med grafisk grensesnitt å gjøre, det er det grafikkdriver og skrivebordsmiljø som håndterer.

En Linux distro med f.eks. Gnome 3.14 for å være mer spesifikk. Ja, det er i DE-et at støtten for dette ligger. Jeg kjører Fedora 21.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

24-tommer med 3840x2160... Og jeg som syntes 2560x1440 på 27-tommeren min nesten er litt for mye. Kan dem ikke snart komme med litt billigere 32-tommer UHD-skjermer??? Det tror jeg er en litt mer riktig størrelse til den oppløsningen.

 

greit nok at 2560x1440 er tullete mye på en 5,5" mobil, men på en 27" er det ikke mye å skryte av.

 

Min 1920x1080 er utrolig uskarp, men ikke rart det når en 24" skjerm har like mange pixler som en 5" mobil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...