Gå til innhold

Alle jublet da Final Fantasy VII-logoen dukket opp på PlayStation Experience


Anbefalte innlegg

Omegasoul, den 03 Jan 2015 - 21:33, sa:

 

ZweiNor, den 03 Jan 2015 - 00:47, sa:

 

Omegasoul, den 08 Des 2014 - 14:00, sa:

 

ZweiNor, den 08 Des 2014 - 12:53, sa:

 

Isbilen, den 08 Des 2014 - 12:25, sa:

Et oppusset FFVII ville ikke blitt noe mer enn en kostbar fanservice.

Store endringer på uttrykket er et minefelt, og det er fare for at de ville frastøtt seg halve målgruppen. Bør de virkelig bruke av sine begrensede ressurser på å pusse opp et gammelt spill som tross alt fremdeles fungerer ganske greit? Og hva skulle man egentlig pusset opp? Jeg vil ikke ha noe symfoni-innspilling av låter som faktisk er skrevet for og fungerer best på begrenset maskinvare. Kult å gå på konsert og høre det en gang, men hele tiden mens man spiller? Og legomennene man styrer, hva skulle man gjort med dem? De er jo mye av sjela til spillet, men med dagens muligheter er det lett for at sånt oppfattes som litt komisk. Vi har maskinkraft i dag til spillbare figurer som setter mellomsekvensene i skyggen, men ville det vært FFVII? Risikabelt, og det er fare for at et nytt samlebåndsprodukt vil selge mer.

Ser man på musikkbransjen er det ganske sjelden at album spilles inn på nytt, og når det skjer er det aldri noen ubetinget suksess. Remastere kan funke, men det handler mer om å tilpasse gammelt innhold til nytt utstyr (Steven Wilsons Jethro Tull-remastere gjør at de endelig kan nytes i bilen), og noe slikt kunne nok være på sin plass også med FFVII. Det er jo litt kleint at vi ennå må ta til takke med 4:3 og PS1-lastetider hvis vi vil spille det på PS3, så at det ikke blir nok en jævla emulator-utgivelse er jo bra.

Vel, FF VII Crisis Core var ett meget bra spill, og kanksje det nærmeste vi kommer ett pynta opp FF VII. Men faen å gøy det var å se de kjente karakterene i høyere tekstur!

 

Crisis Core hadde forøvrig også symfoni innspilling av de fleste låtene, og jeg personlig liker ihvertfall det _mye_ bedre!

 

Advent Children hadde vel også symfoni innspilling av de fleste låtene, og mange av karakterene ble vist der. (Mener faktisk også at en del mellomsekvenser fra Crisis Core ble brukt i Advent Children, eller om det var motsatt, det husker jeg ikke i farta!)

Kort fortalt, ffVII foregår i fire hoved deler, (i tidslinje) before crisis (til mobiltelefoner), crisis core (psp), FF VII (ps1) og advent children (DVD)

Mellom sekvensene og minnene du snakker om er tilbakeblikk til clouds tid som shinra soldat og vises førstførst som flashback i VII, så i en pyntet versjon i AC og tilslutt som hendelse i crisis core

(Litt sent svar...) men Joda! det stemmer, og det vet jeg. Forøvrig så kom Crisis core (i reel tid, ikke FF timeline) før Advent Children, så den kom i pyntet versjon i Crisis Core først og så i høyere oppløsning i AC. Mente at det var bokstavelig samme sekvens, bare hentet rett fra crisis core uten re-animering, men kan hende animatørene bare var så flinke, for kan ikke finne noen kilder på det i farta, og det er tross alt en del år siden :)

For å fortsette ditt sene svar vil jeg si at i reel tid kom ble AC lansert 14.09.05 i Japan og 24.04.06 her i Europa. Mens CC ble lansert 13.09.07 i Japan og 20.06.08 her i Europa hvertfall det som sto i de tekster jeg kan finne. :)

 

 

Hah, ja, det stemmer det!

Hvordan i alle dager kan jeg ha missa det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...