Gå til innhold

Fjerne anti glare coating fra skjerm


Nikkor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lagde en tråd for noen dager siden fordi jeg slet sånn med kontrasten på min skjerm. Fargene "poppet" ikke og jeg vurderte å kjøpe en helt ny skjerm.

 

Men så fant jeg ut at jeg kunne fjerne coatingen fra skjermen og se om det ble bedre.

 

Og forskjellen er enorm!

 

Vet ikke om alle vet at de kan gjøre dette, men anbefaler virkelig å gjøre det. Bildekvaliteten er LANGT høyere nå. Er ikke rart bildet var dårlig når jeg ser hva de limer på skjermen heller..

 

Min er rammeløs så da var det bare å legge to fuktige universal kluter oppå i 2 timer slik at coatingen løsnet og deretter bare rive den av. Har du ikke rammeløs skjerm må du skru av rundt slik at du får dratt den av ordentlig.

 

 

Her er fra en som gjorde det Dell skjermen sin: http://hardforum.com/showthread.php?t=1674033

 

157149.jpg

post-25919-0-75445200-1417898305_thumb.jpg

post-25919-0-31671700-1417898324_thumb.jpg

post-25919-0-75515400-1417898327_thumb.jpg

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen min er ferdig kalibrert fra fabrikk, og utifra tester er denne kalibreringen rimelig bra. Har i tillegg prøvd å justere den selv uten at det ble bedre.

 

Men fargene "popper" mye bedre nå. Er jo det samme som på samsung tv'en med ultra clear panelet, ser langt bedre ut.

Lenke til kommentar

Joa, men dette burde man jo gjøre på alle skjermer egentlig. Coatingen ødelegger jo bildet totalt med mindre man er plaget av gjenskinn.

 

Kan godt hende de fleste er fornøyd med skjermen de har fra før med coating, men hadde de fjernet den ville det blitt enda bedre.

 

Det er jo ikke så rart heller når du ser det greiene som var på skjermen.

 

Kniven brukte jeg bare til å løse øverst i enden, etter det er det bare å dra forsiktig med hendene.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...