Gå til innhold

Ny mini-ITX-PC, nvidia og Intel. 8-10k (trenger ikke HDD/SSD eller OS), Spilling, kontorarbeid og multimedia.


Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk.

 

Jeg tenkte jeg skulle bygge en PC til spilling og kontorarbeid. Den skal ha litt funksjon som en moderne spillkonsoll, men jeg vil ha PC-funksjonalitet. Dessuten vil ha nok kraft til 1080p med decent fps.

 

Jeg har bestemt meg for å gå for mITX-formatet for å kunne ha den i stua uten at den skal ta opp for mye plass eller virke for dominerende. Dessuten syns jeg ikke store kabinetter er spesielt estetisk tiltalende. ;)

 

Har dere noen forslag? Har tittet litt rundt og funnet ut av det kunne være greit med et av de nye GTX 970ene til MSI eller ASUS, som jeg har skjønt har vifteløs kjøling ved lave tempraturer.

 

Jeg ønsker mest mulig kraft til spill, samtidig som det er viktig å balansere for støy og varme. Et litt tricky utgangspunkt for en sånn løsning og prislapp, eller? :)

 

Noen forslag?

 

 

Takk for all eventuell hjelp eller tips!

Endret av ElRein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en liste jeg har satt sammen for en tidligere tråd som kan passe ditt behov.

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=137133&view=b

 

Prislapp: 9600,-

 

Denne drar alt det nyeste. Kombinasjon av kraftig prosessor, mye ram, lite kabinett, vannavkjøling og modulær psu. En kraftbombe med andre ord dyttet inn i en skoeske til en relativt overkommelig pris.

Det stemmer at MSI sine vifter skrur seg av inntil omtrent 60 grader, hvorav de går på. Veldig lite støy i forhold til andre kort uavhengig om viften er av eller på.

Endret av Fateless
Lenke til kommentar

Har du endret fra at du ikke ønsket harddisk til at du ønsket det? Mener jeg leste da jeg lagde listen at dette ikke var nødvendig.

Med mitt oppsett så setter du 80mm til exhaust, psu henter luft i kabinettet, og intake på 120mm foran ved kjøleribben. Det vil da fungere godt å benytte seg av en 3-partskjøler på grafikkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Observasjonen din stemmer den, Fateless. Lagringsminne har jeg fra før, så det trengs ikke.

 

Takk for gode forslag, folkens. Det har gitt meg en idé om hva jeg burde gå for. :-)

 

@scarytigereye, det var da et veldig sexy kabinett. Men er det tilgjengelig for salg enda?

Lenke til kommentar

Observasjonen din stemmer den, Fateless. Lagringsminne har jeg fra før, så det trengs ikke.

 

Takk for gode forslag, folkens. Det har gitt meg en idé om hva jeg burde gå for. :-)

 

@scarytigereye, det var da et veldig sexy kabinett. Men er det tilgjengelig for salg enda?

Oh, fikk ikke med meg hele tittelen :p. Tok vekk ssd-en min nå ;)

 

Står du kan forhåndsbestille det ^^, men har sett en del som har fått det allerede så jeg er ikke 100% sikker...

 

Så at det er Lian li som produserer kabinettene for ncase, kan være de samler inn mange forhåndsbestillinger før de får lian li til å produsere dem.

 

Kan også si at det er noen gode og ganske kompakte matx kabinett hvis du er interessert i det :)?

Lenke til kommentar

 

Observasjonen din stemmer den, Fateless. Lagringsminne har jeg fra før, så det trengs ikke.

 

Takk for gode forslag, folkens. Det har gitt meg en idé om hva jeg burde gå for. :-)

 

@scarytigereye, det var da et veldig sexy kabinett. Men er det tilgjengelig for salg enda?

Oh, fikk ikke med meg hele tittelen :p. Tok vekk ssd-en min nå ;)

 

Står du kan forhåndsbestille det ^^, men har sett en del som har fått det allerede så jeg er ikke 100% sikker...

 

Så at det er Lian li som produserer kabinettene for ncase, kan være de samler inn mange forhåndsbestillinger før de får lian li til å produsere dem.

 

Kan også si at det er noen gode og ganske kompakte matx kabinett hvis du er interessert i det :)?

 

Det kabinettet så ganske godt ut, men det har vel sin nedside med tanke på at du enten kan ha vanlig størrelse på PSU eller vanlig størrelse på grafikkort og ikke begge deler?

Lenke til kommentar

Hm. Ja, jeg har litt vanskelig for å bestemme meg for kabinett. Var hjemme hos en venn som nylig kjøpte seg et mini-ITX oppsett med CM elite -kabinett. Det virker litt små-shoddy?

Hvis det er vanskelig å bestemme seg, sjekk ut noen av disse testene ;): https://www.youtube.com/playlist?list=PLknCNmc8uMa4w2kK5ybqLWss2tS3I2VNo

 

CM sitt har vel ikke helt like høy stander som de dyrere kabinettene nei, men du får vel hva du betaler for :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...