Gå til innhold

[Løst] Eksamener ved UiO


Lulzor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om det er noen her som vet hvordan UiO organiserer sine eksamener, og med det mener jeg til hvilken dato og hvilket tidspunkt de settes opp. Det har seg slik at jeg vil ta fagene i høstsemesteret 2015 samtidig som jeg vil ta opp noen av fagene fra dette høstsemesteret da det gikk litt dårlig med dem. Eksamenene til disse fagene kan ikke komme i konflikt da det ikke er noen fleksibilitet når det gjelder eksamensdato, så vidt jeg vet.

 

Jeg har sett på 3 tidligere år fra disse fagene og lagt merke til at det ikke har oppstått kolisjoner, annet enn at det har vært to eksamener på samme dag men dog til ulik tid. Vet ikke om dette er tilfeldigheter eller om det er satt opp slik med intensjon.

 

Jeg studerer ved MN-fakultetet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fakultetet/instituttet som fastsetter eksamensdatoene etter sin egen interne policy. Ved juridisk fakultet var, slik jeg husker det fra da jeg studerte, policy at man forsøkte å unngå kollisjoner mellom direkte etterfølgende eksamener, nettopp pga. kontinuasjonsforsøk. Det vil si, man forsøkte å unngå at fag fra første år kolliderte med fag fra andre år, og fag fra andre år med tredje år mv. (men tredje og første kunne fint kollidere). Hvordan MN gjør det må du spørre dem om.

Lenke til kommentar

Det er fakultetet/instituttet som fastsetter eksamensdatoene etter sin egen interne policy. Ved juridisk fakultet var, slik jeg husker det fra da jeg studerte, policy at man forsøkte å unngå kollisjoner mellom direkte etterfølgende eksamener, nettopp pga. kontinuasjonsforsøk. Det vil si, man forsøkte å unngå at fag fra første år kolliderte med fag fra andre år, og fag fra andre år med tredje år mv. (men tredje og første kunne fint kollidere). Hvordan MN gjør det må du spørre dem om.