Gå til innhold

Oppgradere gammel pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dere er på feil spor. Du har kjørt Diagnostic Tool og fått "passed" på de fleste hovedkomponentene. Du må prøve med et operativsystem som har drivere for chipset, og dermed prosessor. Det er nok derfor du får "bluescreen". Test med Ubuntu eller Windows 10. Ingen av dem er vanskelige å installere. Dersom dette fungerer, er ca kr 1000 en rimelig investering for å få en fungerende maskin. Kjøper du fullversjon, så kan denne flyttes lovlig over til neste maskin. Jeg kjører tilsvarende maskin med et Radeon HD 7750 som HTPC koblet til min TV. Den kjører Need for Speed, Dirt, Euro Truck Simulator etc. fint som bare det.

Lenke til kommentar

Det stusser jeg på og. At jeg fikk passed på både cpu, minne, hardisk og cd-romspiller.

Nå fant jeg ett sett med gjenopprettingscder jeg hadde opprettet til denne pcen, og det kan se ut som jeg får i gang Windows Vista med disse. (Altså det opprinnelig installerte operativsystemet)

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Det stusser jeg på og. At jeg fikk passed på både cpu, minne, hardisk og cd-romspiller.

Nå fant jeg ett sett med gjenopprettingscder jeg hadde opprettet til denne pcen, og det kan se ut som jeg får i gang Windows Vista med disse. (Altså det opprinnelig installerte operativsystemet)

Ingenting er bedre enn det. Fungerer det, så må du gjennom en lang rekke med oppdateringer. Vista er slettes ikke verst når du har fått ned alle oppdateringene. Kjør gjerne Speccy eller tilsvarende før du tar oppdateringene, så kan vi gi deg bedre tilbakemelding på det opprinnelige spørsmålet; om det er verdt å oppgradere.

Lenke til kommentar

 

Det stusser jeg på og. At jeg fikk passed på både cpu, minne, hardisk og cd-romspiller.

Nå fant jeg ett sett med gjenopprettingscder jeg hadde opprettet til denne pcen, og det kan se ut som jeg får i gang Windows Vista med disse. (Altså det opprinnelig installerte operativsystemet)

Ingenting er bedre enn det. Fungerer det, så må du gjennom en lang rekke med oppdateringer. Vista er slettes ikke verst når du har fått ned alle oppdateringene. Kjør gjerne Speccy eller tilsvarende før du tar oppdateringene, så kan vi gi deg bedre tilbakemelding på det opprinnelige spørsmålet; om det er verdt å oppgradere.

 

 

 

Hva slags informasjon trenger du da?

 

Her er litt:

Operating System
Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
CPU
AMD Phenom X3 8750 53 °C
Toliman 65nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
Motherboard
PEGATRON CORPORATION VIOLET (CPU 1) 50 °C
Graphics
Allmän PnP-bildskärm (1024x768@60Hz)
1024MB ATI Radeon HD 4650 (MSI) 51 °C
Storage
298GB Western Digital WDC WD32 00BEVS-26VAT SCSI Disk Device (SATA) 41 °C
14GB SanDisk Cruzer Edge USB Device (USB)
Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RAM GH40L SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Lenke til kommentar

Tror iallfall selv, at hvis det går an(maskinen takler det), så hadde det vært kjekt med en SSD på den. For oppstart og slikt tar litt lengre tid enn på nyere pcer :D

Hvor mange ganger starter du maskinen pr dag? Hvis du ønsker å bruke denne maskinen til enkle spill som de jeg har nevnt tidligere, så er det nytt skjermkort du skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...