Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Neon her med erfaring fra brannalarmanlegg?


Anbefalte innlegg

Jeg driver med Autroprime BS 200 interaktivt brannalarmanlegg http://produkt.autro...on/bs200_cn.pdf


Skole oppgave VG 2.


Jeg har montert sentralen trukket kabel fra nødt lys, brann melder og 2 røykdetektorer som jeg har koblet i serie, jeg har koblet til sløyfene riktig, litt usikker på nødt lys og brannmelderen, men det viser fortsatt at det er feil på sløyfene selv om jeg koble dem riktig, det viser at det er 0 motstand og 0 strøm på sentralen. Jeg har prøvd å å starte systemet på nytt, men får samme feil meldinger


Og det viser feil på annet!


Jeg vet ikke hvordan jeg skal feilsøke og har ingen bok om det. Iforhold til bruks anvisning så er det ingenting om feil søking.



Noen som har noe peiling?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal sentralen vise noe som helst om sløyfene dine om du ikke har koble de til i sentralen?

Usikker hvordan nødlys skal inn på sentralen men detektorløyfene skal legges som en sløyfe der begge endene kobles til på sentralens sløyfedriver og denne sentralen har 2 sløyfedrivere.

Manualen finner du her http://partner.autronicafire.com/fileshare/filArkivRoot/produkt/pdf/dokumentasjon/aprimeinstall_dn.pdf

 

Jeg har aldri installert denne sentralen men første gangen jeg skulle jobbe på den gav den noen stygge overaskelser og utilsiktet brannalarm for det holder ikke å koble ut området man arbeider på for å arbeide på sløyfa.

Man må inni servicemodus med kode og det hele og koble ut sløyfedriveren.

Etter flere oppdrag med utbytting av meldere og omlegging av kabling begynner jeg å få litt erfaring med den og kan bare si at jeg synes Autroprime BS 200 er en skikkelig kranglevoren møkkasentral.

Men lykke til med skoleoppgaven din.

Lenke til kommentar

Hvordan skal sentralen vise noe som helst om sløyfene dine om du ikke har koble de til i sentralen?

Usikker hvordan nødlys skal inn på sentralen men detektorløyfene skal legges som en sløyfe der begge endene kobles til på sentralens sløyfedriver og denne sentralen har 2 sløyfedrivere.

Manualen finner du her http://partner.autronicafire.com/fileshare/filArkivRoot/produkt/pdf/dokumentasjon/aprimeinstall_dn.pdf

 

Jeg har aldri installert denne sentralen men første gangen jeg skulle jobbe på den gav den noen stygge overaskelser og utilsiktet brannalarm for det holder ikke å koble ut området man arbeider på for å arbeide på sløyfa.

Man må inni servicemodus med kode og det hele og koble ut sløyfedriveren.

Etter flere oppdrag med utbytting av meldere og omlegging av kabling begynner jeg å få litt erfaring med den og kan bare si at jeg synes Autroprime BS 200 er en skikkelig kranglevoren møkkasentral.

Men lykke til med skoleoppgaven din.

Så du mener at sløyfene skal kobles til sløyfedrivergrensesnitt J8, ikke hovedtermingsblokk J1.

Ja skjønner hvordan det er, når man skal endre noe så må man inn i systemet og koble det ut først.

Jeg har ikke kommet dit enda så vi får se.

Lenke til kommentar

Du kobler til på klemmebrett J1 der det står beskrevet detector loop 1 osv..

Det er bare at i servicemodus når en sløyfe skal kobles ut står det beskrevet som sløyfedriver 1 og 2.

Men jeg har jo koblet fra sløyfene til J1 og jeg har koblet det riktig, men får fortsatt en feil melding!

Selv om jeg har startet systemet på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...