Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lease bil?


Jesper95

Anbefalte innlegg

hei! jeg er 19år og blir 20 år i januar.

 

Vurderer å lease bil grunnet orker ikke så mye å ha en gammel bil hvor store utgifter kan komme.

 

Jeg har så og si en jobb nå, hvor jeg tjener rundt 6k i måneden. Hvordan blir det med leasing?

 

forsikring, er det mulighet for å ha det på faren min? mens jeg betaler leasingen i månedsleien for å ha den?

 

er jeg for ung for å lease? fikk førerkort dagen etter bursdagen min. hatt førerkort snart i 2 år

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være mer gunstig å kjøpe noe som er billig og pålitelig. Først og fremst så må du vise et stort innskudd i starten, som er på et par titalls tusenlapper og uansett mer enn en billig japansk økonomibil.

 

Problem nummer to er forsikring. Skal du ha en ny bil så er det sterkt anbefalt med full kasko, og med mindre du skal ha det billigste av det billige så kommer forsikring til å svi for en som er 19/20.

 

6000kr/mnd er litt for lite til å finansiere en leasing sammen med drivstoff, bompenger, dekk, oljeskift/service og forsikring.

Lenke til kommentar

min far kan nok dekke forsikring og bompenger. pleier ikke å kjøre i området hvor det er bom uansett :)

 

Spørsmål... har du lyst på ny bil eller gjør du det for økonomien?

 

Hvis det er kun for økonomien så har du regna feil en eller annen plass.

 

En bil til 10 000 kr holder fort 3 år, også uten noe ekstrakostnader enn spylerveske og oljeskift hvis du er heldig. Skjer det noe alvorlig med en bil til 10 000 skroter du den, får igen skrappant og kjøper en ny bil til 10 000 kr.

 

Istedefor vil du spare penger ved å betale 100 000 kr ++ for å lease?

 

Vær ærlig med deg selv, det er viktig!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke bilen til ? Hvor mye kjører du ? Det er fordeler og ulemper med alt av bil , du kan lease en bil i 3 år og sjansen er mindre for uforutsigbare utgifter . Etter 3 år kan du evt kjøpe ut bilen .

 

Kjøper du en billig bil så kan hva som helst skje og du får jo en styggere og utrygg bil . Jeg vil si at det spørs på livs situasjonen din hvordan bil og hvilken .

 

Er selv i samme knipen men jeg tjener 3 ganger så mye som deg , så har ikke så god råd jeg heller.

 

Men husk på en ting , en bil er alltid tap uansett og en bil vil som regel koste deg 4-5 kr km . Har du vurdert elbil ?

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...