Gå til innhold

[Løst] Ny gaming PC til rundt 10-12K


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter nå med 8 år? med samme pc så merker jeg den trenger en oppgradering. Nå begynner det å bli rimelig lenge siden jeg satt sammen pc, så lurer hva folk tenker om dette oppsettet?

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1476659&su=145542EE-CAB3-40BA-B350-FF6BCC54EAB2

 

Som dere ser så ender dette oppsettet på 14000kr så hvis det er mulig å få den litt ned så gjør ikke det noe. Hvis det er deler som kan byttes med andre som er like bra, men billigere for eks! Når det gjelder kabinettet så er det egentlig ikke det jeg skal ha som står der, men skal ha Fractal Design Define XL R2 Black Pearl som er samme pris sånn ca.

 

Takker for alle tilbakemeldinger =)

Endret av Indianern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du DVD skriver?

 

Jeg skal bytte strømforsyning til 550-650 W eller heller EVGA 750 G2, og kjøpe større SSD og ASUS eller MSI versjon av GTX970 hvis du ikke tenker om SLI i fremtida.. Hvis ja det er helt greit da.

 

Fractal D4 eller kommes D5 er helt greit. Det er også NZXT H340 H440 fint kabinnetter.

Lenke til kommentar

Takker så meget for at dere har tatt dere tid til å gi tips og info =).

Er vel ikke så ofte man trenger DVD skriver så mulig jeg kutter ut den.

Egentlig ikke noe spesiell grunn for XL kabinettet bortsett fra at jeg tenkte at luftgjennomstrømningen blir bedre. Men på en annen side så har jeg ikke noe planer om SLI heller.

Takker Omnithunder for PCoppsett fra netonet!

Lenke til kommentar

Takker så meget for at dere har tatt dere tid til å gi tips og info =).

Er vel ikke så ofte man trenger DVD skriver så mulig jeg kutter ut den.

Egentlig ikke noe spesiell grunn for XL kabinettet bortsett fra at jeg tenkte at luftgjennomstrømningen blir bedre. Men på en annen side så har jeg ikke noe planer om SLI heller.

Takker Omnithunder for PCoppsett fra netonet!

Hmm, da ville jeg godt tatt R5 om du skal ha god luftgjennomstrømning og lyd dempet :)

Lenke til kommentar

 

Takker så meget for at dere har tatt dere tid til å gi tips og info =).

Er vel ikke så ofte man trenger DVD skriver så mulig jeg kutter ut den.

Egentlig ikke noe spesiell grunn for XL kabinettet bortsett fra at jeg tenkte at luftgjennomstrømningen blir bedre. Men på en annen side så har jeg ikke noe planer om SLI heller.

Takker Omnithunder for PCoppsett fra netonet!

Hmm, da ville jeg godt tatt R5 om du skal ha god luftgjennomstrømning og lyd dempet :)

 

R4 er faktisk litt bedre på temperaturer enn R5. Støymessig er de så godt som like. R4 er ca kr 200 rimeligere, og dessuten på lager. Her er testresultatene på kabinettet http://hexus.net/tech/reviews/chassis/77465-fractal-design-define-r5/?page=4

Lenke til kommentar

Takker så meget for at dere har tatt dere tid til å gi tips og info =).

Er vel ikke så ofte man trenger DVD skriver så mulig jeg kutter ut den.

Egentlig ikke noe spesiell grunn for XL kabinettet bortsett fra at jeg tenkte at luftgjennomstrømningen blir bedre. Men på en annen side så har jeg ikke noe planer om SLI heller.

Takker Omnithunder for PCoppsett fra netonet!

Hovedkort og strømforsyning i mitt forslag støtter SLI, så det vil du ha mulighet til senere. Det er heller ikke noe i veien for å kjøre SLI i Define R4. Da sparer du kr 310 http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/kabinett/fractaldesign-designdefiner4/178990.7053/

Skifter du til en ren DVD-brenner så sparer du ytterligere kr 534 http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/dvd-og-blu-ray/intern/asus-drw-24f1st/207544.7150/

 

Totalprisen kommer da ned i kr 12295 uten at du mister noe vesentlig, bortsett fra BluRay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...