Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Avretting av gulv


Anbefalte innlegg

Har hatt folk til å avrette et rom i boligen min og siden jeg ikke har så veldig greie på dette fra tidligere, så lurer jeg på er det riktig at sparkelen skal være veldig myk etter at den er tørr? Den er nemlig slik at man nesten kan bruke en spiseskje å grave i massen, dvs skal ikke mye til å lage merker i massen.

 

Den er heller ikke helt rett, nå vet jeg ikke hva man kan forvente, men om jeg tar rettholt'en min på 1,5m så står den enkelte steder å vipper med glipper på opptil 2 cm

 

Skal det være slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg avretta kjelleren selv, med Infra avrettingsmassen fra Coop, aldri gjort det før da. Den ble hard og ikke slik du beskriver, ble også helt i vater på min 2m rettholt. Høres ut som de har slurvet med blandingsforholdet og ikke gått skikkelig over med piggrulle underveis. Var det fagfolk ville jeg vurdert å klage..

Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det de "støpte"?

Den skal bli hard ja, og 2cm :eek:

 

Til og med 2 mm hadde man merket når det skal gåes på.

 

Det er vel litt over 1,5 uke siden de var her. Var parkett der i utgangspuktet på et svært ujevnt betongunderlag, skal ta det opp med dem, når jeg først begynte å undersøke synes jeg det var noe som var feil.

Lenke til kommentar

Jeg avretta kjelleren selv, med Infra avrettingsmassen fra Coop, aldri gjort det før da. Den ble hard og ikke slik du beskriver, ble også helt i vater på min 2m rettholt. Høres ut som de har slurvet med blandingsforholdet og ikke gått skikkelig over med piggrulle underveis. Var det fagfolk ville jeg vurdert å klage..

 

Ja, var tilsynelatende fagfolk(ikke for å være diskriminerende,men var norske folk og firma), skal virkelig ta det opp med dem.

Lenke til kommentar

Det kan lønne seg å leie inn en takstmann å få en takst på skaden de har påført deg.

Hvis de som avrettet gulvet vet hva de gjør på burde det ikke være mer en et par mm diferanse på 3-5 m.

 

Hvis takstmannen finner grove feil krever du at firmaet som gjorde jobben gjør opp igjen jobben og betaler for takstmann og etterkontroll av takstmann.

 

Er firmaet en Mester bedrift kan du kan kontakt med Mester lauget hvor de vil ordne opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...