Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny ram installert, ingen bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Oppsettet mitt er som følger:


Problemet


Det som er "nytt" her er minnet (HyperX Fury). Etter å ha installert det, kom det ingen bilde på skjermen. Jeg kommer ikke engang inn på BIOS.




Følgende ting har jeg allerede sjekket:


- PCen fungerer fortsatt med de gamle rambrikkene (er derfor jeg kan skrive innlegget)


- Jeg hører "klikk" lyden når jeg setter dem ned i sporene, og ser ikke at de kan lenger ned.





Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt med bare 1 av brikkene? (Bytt på hvilken brikke og hvilket spor). Kanskje en eller begge brikkene er DOA?

 

Har du oppdatert BIOS?

 

Det kan jo også tenkes du har vært uheldig og truffet på et kompatibilitetsproblem ...

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/P8P67_EVO/Memory_QVL_1600-P8P67_EVO_PRO.zip

Har forsøkt med alle kombinasjoner av de to nye brikkene. Nada

 

Kompatibilitetsproblem vet jeg ikke. De jeg kjører nå, er ikke på den lista og P8P67 støtter jo (fra hjemmesiden):

DDR3 2200(O.C.)/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 Hz Non-ECC, Un-buffered Memory

Dual Channel Memory Architecture

QVL'en til det kortet ble oppdatert i 2011, så jeg tviler på at de nye minnebrikkene finnes der uansett.

 

Jeg skal prøve å oppdatere BIOS og se om det fungerer

Lenke til kommentar

Kompatibilitetsproblem vet jeg ikke. De jeg kjører nå, er ikke på den lista

Hovedkort støtter som regel langt flere brikker enn hva QVL sier ja.

Derfor jeg skriver "uheldig"..

 

Hvis ikke oppdatering av BIOS fungrer (og manuelt oppsett av minnet mtp spenning, latency, frekvens osv) så ville jeg testet brikkene på et annet system. Får du ikke liv da heller sender du shiten i retur :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...