Gå til innhold

TEST: Probox2 EX


Anbefalte innlegg

Jeg hadde litt problemer med Minix Neo 8-h til jeg oppdaterte XBMC til siste stabile versjon. Da forsvant problemene og jeg er svært fornøyd med boksen, jeg kjøpte også Air mouse i tillegg så jeg skal ikke uttale meg om standardfjernkontrollen for den har jeg ikke prøvd enda...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde litt problemer med Minix Neo 8-h til jeg oppdaterte XBMC til siste stabile versjon. Da forsvant problemene og jeg er svært fornøyd med boksen, jeg kjøpte også Air mouse i tillegg så jeg skal ikke uttale meg om standardfjernkontrollen for den har jeg ikke prøvd enda...

Ikke et vondt ord om MiniX. Men de har utvilsomt hatt en del problemer med firmware på X8. Den har også dårligere ytelse en Probox2 i Antutu. Men ny firmware er nok rett rundt hjørnet. Og den blir helt sikkert meget bra. Det er jo det som er fordelen med seriøse merker. De oppdaterer firmware og fikser små utfordringer, også lenge etter at produktene er sluppet på markedet. Betviler du det jeg sier amg. Firmware problemer, ta en titt på forumet til MiniX.

Lenke til kommentar

 

Fikk den virkelig anbefalt produkt?

 

Horrible UI, fjernkontroll så virkelig billig ut og ikke minst alt for dyr. Vil anbefale folk å vente til Android TV boksene begynner å rulle ut.

Dette ER jo en Android TV boks! Men du tenker kanskje på Google sin Tv boks?

Hvorfor vil du anbefale folk å vente, hva er bedre med det produktet?

Så vidt jeg har klart å lese meg til er de ikke noe bedre, heller motsatt, og alle bruker de Android.

Men opplys meg gjerne. Mye mulig det er noe jeg ikke har fått med meg....

 

Ang. UI, alle som har holdt på litt med Android vet at dette tilpasser man enkelt selv!

 

 

Henviser til blant annet til Nexus Player som er både rimeligere og kommer til å kjøre Android TV (UI tilpasset TV skjermen) rett fra boksen. Imotsetning til Probox2 som kjører tablet versjon. Ergo, klasse forskjell i brukeropplevelsen.

 

Om Android 5.0 kommer til Probox er vel kun Droid-gudene som vet. Når det først kommer så kreves det knotete flashing som kanskje krever at du må roote enheten. Alle som har drevet med Android vet at de bruker MER tid på å tilpasse enheten enn å faktisk BRUKE den, Sikkert gøy for nerden, men unødvendig for hvermannsen. Dette slipper du med Nexus Player og OTA oppdateringer.

 

Hadde du kikket nøyere etter så hadde du funnet ut at Probox IKKE støtter AC som blant annet Nexus player gjør. Joda, du kan sikkert handle inn AC USB adapter fra DX.no, men til en merkostnad på 500 NOK for en kvalitets adapter.

Lenke til kommentar

Da er jeg Droid Gud ;)

I følge de opplysningene jeg har fått, før jeg kjøpte den kommer Android 5 til denne boksen,

Klarer man ikke å laste ned på et minnekort/USB pinne og trykke inn en binders og power samtidig vil det være et problem å oppdatere. MiniX støtter forsåvidt OTA.

Probox2 er rootet, MiniX er det ikke.

Men for all del, om man ønsker å vente på Google sin boks må man gjerne gjøre det. Ser bare ikke helt vitsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om boksen har mulighet for å endre hdmi frameraten for å matche videoene som spilles. Xbmc har denne muligheten på noen avspillingsenheter, men ikke alle. Chromecast støtter ikke dette, og det er grunnen til at jeg ikke vil kjøpe den. 24p videoer ser for meg ikke bra ut når de spilles gjennom hdmi i 60fps, og bildene dermed oppdateres ujevnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva med strømmetjenester?

Fungerer Sumo, Viaplay, Dplay osv på denne boksen?

 

Dette er vel noe av det viktigste å teste?

Tv2 Sumo fungerer pr i dag, så vidt jeg vet, ikke på en eneste Android boks. Men TV2 jobber med saken.

Det samme gjelder forsåvidt HBO. Eller det vil si det fungerer på noen firmware, men ikke alle.

Disse fungerer på de aller fleste, og også denne:

-Netflix

-Viaplay

-Showbox

-NTV

-XBMC som gir deg tilgang til ENORME mengder TV/Musikk/Film

Hvorfor burde ikke TV2 sumo fungere på annet som er androidbasert når det fungerer på telefoner og pader med android?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med strømmetjenester?

Fungerer Sumo, Viaplay, Dplay osv på denne boksen?

 

Dette er vel noe av det viktigste å teste?

Tv2 Sumo fungerer pr i dag, så vidt jeg vet, ikke på en eneste Android boks. Men TV2 jobber med saken.

Det samme gjelder forsåvidt HBO. Eller det vil si det fungerer på noen firmware, men ikke alle.

Disse fungerer på de aller fleste, og også denne:

-Netflix

-Viaplay

-Showbox

-NTV

-XBMC som gir deg tilgang til ENORME mengder TV/Musikk/Film

Hvorfor burde ikke TV2 sumo fungere på annet som er androidbasert når det fungerer på telefoner og pader med android?

I følge tv2 selv er det drm problemer.

Appen deres opplever bokser som rootet selv om de ikke er det mm. Men det jobbes som sagt med saken. I starten virket jo "ingenting" på Android mini PC. Nå virker det aller aller meste. Men det er litt avhengig av hvordan appen er skrevet. Tv2 sumo har jo folk problemer med på nettbrett og telefoner også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...