Gå til innhold

Prosessor varm


mattis93

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et problem med den nybygde pc min. Det er prossesoren jeg ikke skjønner meg på, ved oppstart og maskinen går uten noe som helst programmer så ligger drifts temp på alt fra 95-100 grader.Har både sjekka bios og brukt forskjellige programmer for å sjekke temp og sett over kjølingen den skal være ok, pluss den er ny. Men det jeg legger merker til når jeg spiller så går tempen ned til vanlig temperatur til 35-40, merker det på vifte støyen går ned når jeg starter et spill, tips til hva som kan være galt?

 

Selve komponentene som følger:

-Msi-z87-Gd65 Gaming LGA 1150 Intel z87

-Intel core i7-4790 quad core 3.6 Ghz

-Vannkjøling Cool master seidon 120v cpu kjøler

-skjermkort gainward geforce 660 gtx

-Ram kingstone hyperx 16Gb

-kabinett CM storm trooper

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer det noe vibrasjoner eller lyd eller noe som helst som kan indikere at pumpa går?

Får du kjilt en finger inn kobberbasen til vannblokka og kjent på om den er veldig veldig varm? Bør være samme temp som radiatoren, men om pumpa ikke funker så vil den være kok-varm under normal belastning.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sett kontakten fra pumpa rett på en av vifte tilkoblingene på hovedkortet, så går du i bios å setter vifte hastighet til 100% på kontakten pumpa er koblet på. Har ikke hørt om noen som har brukt din metode før, så er nok noe muffens der. Du fikk sikkert en manual med, så sjekk der hvordan det skal kobles opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...