Gå til innhold

Dagbladet.no slår til igjen!


Anbefalte innlegg

Kopirett og patenter er til for at en vare skal komme alle til gode, men at det likevel skjer under ordnede forhold og at det er varens opphavsmann/oppfinner som bestemmer til hvem og hvordan. Helt fair, og veldig lite fjortiss over det. Kopirett er for å beskytte de små. Hvis ikke kan de store slemme selskapene bare ta geniale små oppfinnelser funnet opp av smarte idealistiske studenter f. eks. og kapitalisere stort på det, uten at noen kan si noe som helst på det. Fordi det er de store som tjener på at det ikke er kopiretter. Beskyttelse er med andre ord til for de svake, ikke de sterke. (Selv om selvfølgelig mange blir store og sterke av det etterhvert). Illustrert Vitenskap hadde en artikkel om det i denne månedens nummer. Noe av problemet idag er at innovativiteten og nyskapelsen er flyttet fra små laboratorier og idealister til de store korporative $$$ selskapene. Det er vel derfor kopirett og patenter kan se så "stygt" ut fra mannen i gata's stå sted idag. Men ideen og tanken bak er fin nok den.

 

Dessuten, jeg tror selv du hadde blitt litt muggen hvis en låt du lager brukes neste dag til å fremme nazisme. Særlig hvis alle vet det er du som har laget den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir nesten skremt når jeg leser innleggene her "dagbladet har gjort det igjen osv".

Dagbladet er en avis og som en avis har de rett til å kommentere det de måtte ønske, at folk ikke liker måten det blir gjort på er greit.

 

Ikke mange som gir db credit for at de faktisk tar seg bryet med å fortelle gjennomsnitts nordmannen hva det er som egentlig har skjedd på nettet ang. mp3.

Er ikke alle som har peiling på alt, og da tenker jeg på folk som fatters som ikke engang kan brenne en cdr etter drøssevis med opplæring, ikke en gjeng som har det som hobby. Man er klar over at å laste ned mp3'er er ulovlig, men som de sier i artikkelen så er det så j**la bra at alt av musikk ligger ute. Det lå sinnsyke muligheter i napster, de hadde alt alle andre alle i all ettertid har kjempet for, - tilnærmet monopol. Typisk platebransjen å ødelegge, istede for å tenke.

 

Dere små gutter som skal være tøffe forkjempere for anti-warez osv, hadde det ikke vært for warez hadde dere ikke engang sitti på windows nå, ei heller ikke hørt på mp3'r på vei til skolen f.eks, heler ikke spilt det dritt spillet cs, siden det er bygd oppå q2 motoren osv osv.

Hele denne threadn er idiotisk.

 

Det spillet som omhandlet napster og warez har ikke noe med warez å gjøre, det handler om hvem som skal melke forbrukerne. når dere hører om TONO, RIAA representerer de en gjeng med snyltere som tjener seg rike på andres arbeid. En musiker får typ 10-20 kr pr cd plate som blir solg, mens selskapene sitter igjen med 40-70. Les litt sos øk så kanskje dere klarer å se litt sammenhenger( T&E - hvor kan man melke forbrukerne mest).

 

Har lest gamer.no forumet ganske lenge, og respekterer at mod'ene ikke vil ha warez prat her, det jeg ikke kan takle er alle disse hersjens idiotene som liksom skal støtte en avgjørelse, mot warez. ikke no vits, man gjør det reglene tillater resten tar man andre steder(IRC?).

 

beklager å skrive så mye sh!t men har sett meg grundig lei på alt idiotien som blir skrevet her til tider.

 

//CandyShot

Lenke til kommentar

Til din info:

TONO representerer komponister, ikke plateselskaper.

RIAA representerer plateselskaper i USA og kun USA. (Det er derfor det heter Recording Industry Association of America).

I Europa er det IFPI, hvor den norske avdelingen heter FONO.

Til slutt, GRAMO representerer utøvende artister i Norge. (Vokalister, gitarister og andre som spiller musikk uten å ha laget den selv).

 

Ingen av de norske/europeiske forbundene har så langt saksøkt en eneste forbruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...