sdf123 Skrevet 8. november 2014 Skrevet 8. november 2014 (endret) Tenkte å kjøpe meg en ny tv, da min gamle Panasonic TH42PX begynner å skrante. TVn vil ikke bli brukt til spilling, men jeg ønsker at den er god på disse områdene: Film, tv-serier og fotball. Jeg spiller en del bluray, ser en del fotball kamper og ser en del film/tv-serier i .mkv format(1080p). Jeg ønsker en med bra sortnivå og generelt god å se på i ei stue, skal ikke stå på noe dedikert tv-rom. Ting jeg ikke bryr meg om: smart-tv, 3d(kan godt være der men betyr ikke så mye) Har sett litt på disse 2: Samsung UE55H7005 Sony Bravia KDL-55W805B Noen som har samme bruksområde som meg som kan komme med en anbefaling enten av de over eller andre? Denne tvn blir på en måte en vente tv til OLED kommer for fult, så vil ikke legge noe mer enn max 10.000kr i og max 55". Endret 25. desember 2014 av RickyG
BigBadAde Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Noen tips? Samsung h7005 kommer på romjulssalg hos elkjøp og lefdal. Ville gått for den og har kjøpt den selv også. Begge er gode TV'er men jeg holder samsungen hakket over Sonyen. Nå som prisforskjellen ikke er så stor mener jeg valget er enkelt. sony har dessverrre slitt med mye lysgjennomslag på en del av sine modeller i år deriblant w8 serien. På det området har Samsung gjort det bra i år. Men W8 er fortsatt en flott TV, hvis du er heldig med panelet.
sdf123 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Skrevet 26. desember 2014 Minuset med Samsung er vel at den har blank skjerm mens Sony har matt og vil derfor fungere bedre i ei stue?
BigBadAde Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Samsung skjermen er blank ja og Sony sin er vel "semi-glossy". Jeg har ikke noen nevneverdige problemer med det på min stue , men dette er jo individuelt. En annen ting jeg vil nevne som jeg setter pris på er Samsung sin hurtigstart, det tar bare 2-3 sekunder før tvn er klar for bruk. På Sony sin tar det fort 20 sek før du får gjort noe på tvn. Kanskje ikke veldig viktig, men nå er det iallefall nevnt. Endret 27. desember 2014 av BigBadAde
c7Nn Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg kjøpte tidligere i år en Sony Bravia W905, brukes til det du nevner. Jeg er veldig fornøyd med den. Eneste jeg har å utsette på den er foten, den er unødvendig blank og kan skape refleksjoner. Men dette har egentlig ikke plaget meg, men jeg vet at den potensielt kan irritere meg.. Hvis det skjer så er det jo bare å legge noe plasti dip eller lignende. Jeg har eget anlegg, så kan ikke uttale meg om lydkvaliteten.
BigBadAde Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg kjøpte tidligere i år en Sony Bravia W905, brukes til det du nevner. Jeg er veldig fornøyd med den. Eneste jeg har å utsette på den er foten, den er unødvendig blank og kan skape refleksjoner. Men dette har egentlig ikke plaget meg, men jeg vet at den potensielt kan irritere meg.. Hvis det skjer så er det jo bare å legge noe plasti dip eller lignende. Jeg har eget anlegg, så kan ikke uttale meg om lydkvaliteten. 905 er jo fjorårets toppmodell, å er vel ikke å få tak i nå? Kunne tenkt meg å prøve den selv, så etter den når jeg kjøpte tv men kunne ikke finne den noen plass.
c7Nn Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg kjøpte tidligere i år en Sony Bravia W905, brukes til det du nevner. Jeg er veldig fornøyd med den. Eneste jeg har å utsette på den er foten, den er unødvendig blank og kan skape refleksjoner. Men dette har egentlig ikke plaget meg, men jeg vet at den potensielt kan irritere meg.. Hvis det skjer så er det jo bare å legge noe plasti dip eller lignende. Jeg har eget anlegg, så kan ikke uttale meg om lydkvaliteten. 905 er jo fjorårets toppmodell, å er vel ikke å få tak i nå? Kunne tenkt meg å prøve den selv, så etter den når jeg kjøpte tv men kunne ikke finne den noen plass. Ja, det tror jeg stemmer. Vet ikke om man får kjøpt den nå egentlig.. Vet ikke om det er mulig å sammenligne den med w805, er ikke så veldig oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå