Gå til innhold

Hvordan vise bilder/slideshow på tv


Anbefalte innlegg

Hva er den beste måten å lage et slideshow for visning på tv, ev. projektor?

 

Bør jeg lage et slideshow i LR til bærbar pc eller er det like enkelt å overføre bildene til et album på iPaden og vise via AppleTV? Kan jeg ev lage et LR-slideshow til iPad?

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LR = LightRoom?

 

Hvis det kun er bilder (foto) som skal vises som et slideshow så ville jeg lastet opp bildene f.eks. til Flickr, laget et album av de der, så er det enkelt å ha en link som automatisk starter slideshow av albumet.

 

Da kan du spille fra iPad via Airplay (det er en Flickr app på Apple TV'n også men den har sterkt begrenset funksjonalitet) eller fra PC koblet til TV via HDMI kabel eller PC koblet til prosjektor osv, osv.

 

Krever dog at du har brukbar hastighet på internett-tilkobling ellers tar det for lang tid å vise høyoppløste bilder fra Flickr.

Lenke til kommentar

Ville ikke det enkleste være å lage en LR-presentasjon på den bærbare og koble den direkte til TV/projektor? Da er du ikke avhengig av raskt internett, som du er om du går via Flickr.

Joda, det er vel ganske enkelt, men en ulempe er at man blir bundet av en maskin som er fysisk tilkoblet med kabel.

Endret av Lawman
Lenke til kommentar

 

Ville ikke det enkleste være å lage en LR-presentasjon på den bærbare og koble den direkte til TV/projektor? Da er du ikke avhengig av raskt internett, som du er om du går via Flickr.

Joda, det er vel ganske enkelt, men en ulempe er at man blir bundet av en maskin som er fysisk tilkoblet med kabel.

 

 

Chromecast funker helt fint til oppgaven...trådløst

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...