Gå til innhold

High-key forsøk. Råd og tips velkommen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan du har belyst bakgrunnen - eller om du har komponert den inn i PS?

Men hvis det første gjelder, så ser man massive utbrente partier rundt konturene av modellen. Vet ikke om det er tilsiktet - men ofte vil man unngå dette. Men det er en tommelfingerregel på high key bakgrunn uten å få utbrenning å belyse den +2 til 2,5 EV høyere enn lyset på modellen. Har du ikke lysmåler, kan du sjekke at bakgrunnen er nesten helt opp mot høyre ende av histogrammet på kameraet, mens modellens skal ligge i midten. Du har eksponert modellen til f/7.1 og da bør bakgrunnen ligge et sted mellom f/14 - f/16.

mvh

Jan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Jan. Tusen takk for konstruktiv kritikk nok en gang. Bakgrunnen er rett og slett en blanding av en softbox som bakgrunn og photoshop. Så det utbrente partiet du ser er nok speedlighten min :S Skal gjøre ett nytt forsøk på High-key, skal definitivt ha den tommelfingerregelen i bakhånden.

 

iGnome: Takk for kritikken! Ja, det var litt pinlig, det er rett og slett dårlig "håndarbeid" i photoshop. Så det ikke før nå.

 

Pentaxen: Er det ett forslag til bildetittel? Eller bare en beskrivelse? Beklager, men jeg ser ikke nytten i "kritikken" din. Du må gjerne utdype hva du mener, for jeg setter pris på god kritikk!

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Det var nok utrykket på modellen jeg sikta til, og dermed ble det slengt på en litt "flåsete" kommentar. Beklager hvis du følte det ufint, det var ikke min intensjon, :nei:

Utrykkene til modellene, er noe som ihvertfall jeg ser på når det er mennesker i bildet. Synes der er litt viktig for jeg går ut fra at du vil at bildet skal si oss betraktere noe. Hva ser hun etter, hva venter hun på? Når det gjelder kompen, så ble det i mine øyne litt mye kutt på beina, alternativt forandret litt på bildevinkelen. Bra forsøk på high key (uten at jeg er noen ekspert, der kan JH myyye mer) Kanskje en s/hv versjon hadde gjort seg?

Endret av member-296438
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...