Gå til innhold

Vil disse delene fungere sammen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper jeg kan få litt input på en PC jeg har tenkt å bygge. Budsjett 10 000 kr. Bryter budsjettet med 155 kr, men det overlever jeg.

Den skal hovedsakelig brukes til foto- og videoredigering. Jeg er ikke dreven når det gjelder PC-bygging, men har tatt utgangspunkt i en PC-pakke jeg fant på komplett.no, og så har jeg tilpasset den til mitt budsjett og behov.

Det er viktig for meg med et skjermkort som samarbeider bra med Adobe Premiere og noen ganger After Effects. Har lest meg frem til at NVIDIA fungerer veldig bra her, og at antall cuda cores er viktig mtp. blant annet rendering. 16GB ram er kanskje i minste laget, men dette kan jeg fint oppgradere om noen mnd.

Vil disse delene fungere sammen, eller er det noe som kræsjer her?

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/33602

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene vil fungere fint sammen.

 

Hvis du ikke må handle med en gang, så kan du vente å se hva GTX 960 blir til (men det er nok ikke på markedet før Q1 2015). Og så kan du gjerne bytte til Crucial MX 100 SSD. Hvis du har planer om å dra litt ekstra ut av CPU'en din så bør du erstatte stock kjøleren.

 

Hvordan vil et slikt kort stacke opp mot gaming skjermkort ift denne oppgaven?

http://www.nvidia.com/object/workstation-solutions.html

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, Kyrre!

Jeg trenger ny PC før Q1 2015 dessverre, så jeg har ikke tid til å vente på GTX 960. Jeg har lest mye bra om Samsung sin SSD, og leste en test av Samsung sin opp mot Crucial sin, og der kom Samsung bedre ut. Men jeg gjorde ikke noe dypdykk i sammenligningen (og jeg har begrenset med kunnskap om dette også). Hvorfor vil du anbefale Crucial MX 100 SSD fremfor Samsungen jeg vurderer?

I første omgang kommer jeg nok ikke til å overklikke CPU'en, så jeg venter med å erstatte stock kjøleren.

Lenke til kommentar

Takk for tips om PSU, Omnithunder! PSU har jeg ikke greie på, men ser jo at den er noen kroner billigere, så hvorfor ikke ;)



Ja, jeg har lest om disse problemene, Kyrre, men jeg har tenkt at innen jeg får problemer, så har firmwaren kommet. For om en ser bort i fra dette problemet, er ikke Evo'n bedre?


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...