Gå til innhold

Leter etter et gammelt Amiga-spill


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forhistorie

 

Rundt år 1995 (pluss/minus), da jeg var et lite barn, spilte et familiemedlem et spill jeg aldri fikk prøve. Jeg er ganske sikker på at det var et Amiga-spill (vet ikke noe om modell). Etter 20 år med undring ønsker jeg å endelig få prøve det. Håper jeg klarer å forklare nok til at noen her gjenkjenner spillet.

 

Tusen takk for all hjelp dere kan tilby!

 

Om spillet

 

Dessverre husker jeg svært lite om spillet. Det var et 2D plattform-spill (sett fra siden). Hovedpersonen var en gutt (eller en mann) som gikk rundt i noe som kanskje lignet grotter med monster inni som kunne elimineres. Det eneste våpenet jeg husker var noe som enten var eller lignet på skjell. Disse objektene kastet man på sine fiender.

 

Jeg synes å huske at disse objektene/skjellene lignet et av disse skjellene, eller i hvert fall hadde lignende fysisk form:

 

shell-199712_640.jpg

 

shell.jpg

siro05-sea-shell-door-drawer-knob.jpg

Endret av ahw_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg var Wonder Boy, men det tror jeg aldri kom til Amiga. Husker at jeg hadde det på C64, og på den tiden syntes jeg grafikken var helt fantastisk.

attachicon.gif65626-wonder-boy-commodore-64-screenshot-throwing-a-hatchet-at-the.gif

 

Jooo, Wonder Boy in MonsterLand var på Amiga, bra spill! Trådstarter bør ta en titt >>her<<

 

Tusen takk! Skal se mer på disse. Faktisk så ligner «windspout» på det jeg den gang trodde var skjell!

 

Kan ikke huske at gutten kunne kaste disse så langt eller at vinden flyttet seg rundt, men det kan hende jeg jeg husker feil.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Du får holde oss oppdatert da. For meg er det i alle fall et lite kick om noen finner ut av noe takket være min hjelp på en eller annen måte...

Ja! Er fortsatt på leting, siden jeg ikke helt har fått "aha-følelsen". :)

 

Terry's Big Adventure var et 2D spill (sett fra siden) og det var en gutt, og han kaster noe dritt som henger i en slags tråd. Vet ikke om det er det du tenker på, sikkert ikke. Men det var iallefall et arti spill på sin tid.

Ligner ikke det jeg kan huske, men skal se mer på det. Tusen takk! :)

 

Jeg synes dette kan høres litt ut som Magic Pockets? :)

For er mekelig spill. Føler ikke helt at det er det samme spillet, men det ligner jo faktisk. Skal se mer på det. Tusen takk! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...