Gå til innhold

Lyd på ekstern DAC mens man ser film over HDMI?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har anskaffet meg en ekstern digital audio converter (DAC, type Henry Audio) som konverterer digitale lydsignaler til analoge lydsignaler, noe som gir god/bedre lyd . Den kobles til mac via USB-tilgang og deretter til en analog inngang på receiveren.

 

Problemet mitt er at jeg ikke får brukt den til å kjøre lyd når jeg skal se film.

 

Jeg kobler mac til receiver med HDMI. HDMI kjører både lyd og bilde. Når jeg da kobler til DACen til receiveren og velger at DACen skal spille lydene fra macen (i Audio MIDI setup), forsvinner lyden. Jeg ønsker altså at bildet skal gå via HDMI, og lyd via DAC. Dette får jeg ikke til. Det blir enten bilde, eller lyd. Jeg tror det er fordi HDMI automatisk legger beslag på lyden, slik at når HDMI sender film til receiver (og tv), detter DACen automatisk ut.

 

Noen som kjenner til problemet og en evt løsning?

 

Takk for svar :)

 

Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan ikke jeg en dritt om mac, men du kan vel definere hva som skal være primær lydkilde en eller annen plass? Enten i selve OS'et eller i softwaren du spiller av film (lyd).

 

Hva slags høytalere er det du tenker å spille av filmen i, og hvorfor vil du gjøre lydsporet på filmen analogt? Jeg har også en DAC, og bruker den kun til musikk. Når jeg ser film/tv/netflix har jeg optisk kabel rett inn i receiveren, for god surround/DTS lyd (alt ettersom åssen lydspor filmfilen/streamen har).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...