Gå til innhold

Overklokke brenneren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en NEC 7800A (16x) og en AOpen ett-eller-annet (48x) som jeg gjerne ville fått opp farten på.

Og JA, jeg trenger virkelig en litt raskere brenner, 500kr blir mye penger hvis jeg skal kjøpe 48x brennere til alle mine 7 pcer

Hvorfor i alle dager trenger du så raske brennere da? hvis det tar 4-5 min å brenne en cd er det jo ikke noe pes... hvis du ikke brenner flere hundre cd'er hver dag da... ;)

Lenke til kommentar
overklokke
akkurat klokke :roll:

 

min erfaring er at min gode 16x brenner automatisk brenner 17x snitt (max 18-min.) , og at nye 48x brennere brenner oftest TREGERE en oppgit hastighet :cry:

 

Kansje volt modde motor, neei trutte dææ... :wow::wow::wow::wow: eller kanskje bare brenne halparten så mye på hver plate :roll:

 

LOZER

Lenke til kommentar
min erfaring er at min gode 16x brenner automatisk brenner 17x snitt (max 18-min.) , og at nye 48x brennere brenner oftest TREGERE en oppgit hastighet :cry:

Grunnen til det er at du ikke kan brenne mer enn en viss hastighet innerst på plata og så øker den med hastigheten plata spinner på, plata går fortest lengst fra midten.

 

Når folk spør hvorfor jeg vil ha en brenner som er f.eks. 20x i stedet for 16x er jo det akkurat det samme som å spørre hvorfor overklokker (CPU), og det synes jeg blir litt teit når dette er forumet til overklokking.no

Men svaret er enkelt, FORDI JEG KAN

 

Edit

Jeg prøvde å flashe Nec NR-7800A med NR-7900A uten suksess. I følge data bladene er de helt identiske med untak av at 7900 brenner i 24x i stedet for 16x, får bare denne beskjeden:

Finner ikke NR-7900A eller den har allerede nyeste firmware

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...