Gå til innhold

drosje lønn


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg mener ikke å dra fram direkte lønninger til en sjåfør her, hvertfall mener jeg ikke å være så frekk. Har hatt en hetset diskusjon her nå på et senere nachpiel hvor det kom til diskusjon hvor vidt taxi-sjåfører har minstelønn eller ikke. Det ble nevt at de selvfølgelig måtte ha en sikkerhet for at de kom til å tjene noe for hver vakt de hadde, og for at de ikke tjente noe med mindre de jobbet for provisjonen på ca 40-43%.

 

Nå er jeg personlig på den siden som er for at de selvfølgekig burde ha en sikkerhet for å tjene noe for hver vakt. Si at det er en mindre by hvor alle kjenner alle og ingen trenger drosje på en kveld eller 2? Tjener ikke drosjesjåførene en krone da?

 

Skal ikke servitører tjene noe om de ikke serverer noen ila. sin vakt? Eller salgsmannen om han ikke selger noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen minstelønn. Jeg fikk 45% av det som ble igjen etter 8% MVA, altså 41,4% av det som står på taksameteret.

 

Jeg kjørte i en liten by, selv om jeg var alene på vakt gikk jeg hjem med null, eller nesten null enkelte dag shift i helgene.

 

I småbyer er det langt ifra luksuriøst å være taxieier, så jeg har igrunn ingen forslag til forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...