Gå til innhold

utnytte hele skjermbildet i photoshop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kobler laptopen til en skjerm med høyere oppløsning 1440x2560 eller no sånt... så bruker ikke photoshop hele arbeidsområde dede på skjermen.. det med svart på bildet. Hvordan fixer jeg det?

post-221403-1383533_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må sette opp operativsystemet (antar Windows) til å vise forskjellige bilder på de to skjermene. Eksakt hvordan det gjøres avhenger av hvilken versjon av Windows du har. Er det Windows 7 høyreklikker du på desktopen og velger "Screen Resolution" (heter sikkert noe lignende hvis du har norsk Windows). Da får du opp en dialogboks som bør være mulig å forstå.

Merk at for å drive en 2560x1440 skjerm må laptopen sannsynligvis ha displayport hvis den ikke er realtivt ny. HDMI ga max 1920x1080 på tidlige versjoner av standarden.

Endret av se#
Skrevet

Det er ikke problemet. Windows går rett i rett oppløsning automstisk... min hdmi takler 2560. Har hdmi 1.4.

Photoshop bruker i å for seg hele skjermoppløsningen. Men den utnytter ikke hele arbeidsområdet til å vise bildet. Se vedlegg...

Skrevet

Nei... det er normalt på laptopen som er 16-9 1080p. Problemet er når bildet skaø vises på eksternskjermen som er 1440p også 16-9. Dette må være en innstilling i photoshop men jeg finner ikke hvor...

Skrevet

Nei ingen av de. Er liksom det "vinduet" i photoshop som viser bildet som ikke kan utvides nedover. Vanligvis skulle man tro man kunne dra rammen nedover og utvide den siden det et plass til det i arbeidsområdet... Men det lar seg ikke gjøre. Så frustretende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...