Gå til innhold

Hvor lenge holder kattemat i kjøleskapet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen typer kattemat (har jeg sett på pakningen inneholder en- og flerumettede fettsyrer, slikt kan ihvertfall ikke stå lenge før det begynner å harskne. Og da får lille pus mindre sunn mat jo ferskere mat den får.

 

Hvis man ikke tenker sunnhet (kattemat er nok drittmat uansett), holder den nok en liten stund (som han sier over meg, lukt er en god pekepinn). Men det står vel på pakningen? Hvis ikke så gjelder det vel det samme som kjøtt generelt i åpnet tilstand, pluss litt til. Regner med de putter i fullt av konserveringsmudler i kattemat, fordi katter tydeligvis ikke er like mye verdt som mennesker. :)

 

Men ja, spørs jo også hva som er puttet i kattematen.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det kan kanskje være litt vanskelig å vite om kattemat lukter dårlig, men du kan jo prøve å smake på en nyåpnet kattemat, og lære deg hvordan den skal være. Så kan du smake deg frem til om kattematen er dårlig eller ikke. Hvis du ikke vil gjøre dette, så ville i alle fall ikke jeg latt den stå i mer enn én uke, med mindre den mugner før det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen typer kattemat (har jeg sett på pakningen inneholder en- og flerumettede fettsyrer, slikt kan ihvertfall ikke stå lenge før det begynner å harskne. Og da får lille pus mindre sunn mat jo ferskere mat den får.Hvis man ikke tenker sunnhet (kattemat er nok drittmat uansett), holder den nok en liten stund (som han sier over meg, lukt er en god pekepinn). Men det står vel på pakningen? Hvis ikke så gjelder det vel det samme som kjøtt generelt i åpnet tilstand, pluss litt til. Regner med de putter i fullt av konserveringsmudler i kattemat, fordi katter tydeligvis ikke er like mye verdt som mennesker. :)Men ja, spørs jo også hva som er puttet i kattematen.

:O!!!!! Katter er like mye verdt som mennesker, jo!!! Kanskje ikke for deg, men i loven er de det!

Lenke til kommentar

:O!!!!! Katter er like mye verdt som mennesker, jo!!! Kanskje ikke for deg, men i loven er de det!

Legg merke til "tydeligvis". Det var sarkastisk ment. ;) Negativt rettet mot de som ikke bryr seg om dyrenes beste.

 

Dyr er absolutt like mye verdt som mennesker. Når jeg får katt skal den få sunn og god mat som den fortjener! Ikke First-Price genmodifisert plastikkkjøtt.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Noen dager, men ikke for lenge. Hvis den begynner å tørke hadde jeg kastet den...

Ellers må du huske på å gi katten din nesten kun tørrfor av bedre kvalitet (jeg anbefaler Josera, billig, BRA for katten din og pus spiser mye mindre av det fordi det er så næringsrikt, jobber ikke for josera, bare er veeeeldig fornøyd med resultatet hos mine katter! :D kjøpes på nettdyret.no, de sender hjem til døren din for en 50 lapp ekstra..) da våttfor inneholder for det meste vann og lite næring.

Lenke til kommentar

RC er ok (men Josera er bedre, og mye billigere btw) og Friskies er som søppelmat å regne på grunn av veldig lite næring i selve maten, så pus ender opp med å spise mer for å få i seg nok næring, noe som kan føre til overvekt, diabetes, mer avføring, dårlig kvalitet på pelsen og generell dårligere helse fremover. Btw, Josera er mye billigere enn Friskies også.. :)

''Noen dager'' er objektivt. Hvis det ser så uappetittelig at du ikke hadde turt å smake så hadde jeg ihvertfall ikke gitt det til mine katter.

Lenke til kommentar

Ellers må du huske på å gi katten din nesten kun tørrfor av bedre kvalitet (jeg anbefaler Josera, billig, BRA for katten din og pus spiser mye mindre av det fordi det er så næringsrikt, jobber ikke for josera, bare er veeeeldig fornøyd med resultatet hos mine katter! :D kjøpes på nettdyret.no, de sender hjem til døren din for en 50 lapp ekstra..) da våttfor inneholder for det meste vann og lite næring.

Hva med å røre tørrfôret inn med litt vann, har du prøvd dette? Eller en saus av et slag?

 

Mitt inntrykk er at katter foretrekker våtfôr hvis de får velge.

Lenke til kommentar

 

Ellers må du huske på å gi katten din nesten kun tørrfor av bedre kvalitet (jeg anbefaler Josera, billig, BRA for katten din og pus spiser mye mindre av det fordi det er så næringsrikt, jobber ikke for josera, bare er veeeeldig fornøyd med resultatet hos mine katter! :D kjøpes på nettdyret.no, de sender hjem til døren din for en 50 lapp ekstra..) da våttfor inneholder for det meste vann og lite næring.

Hva med å røre tørrfôret inn med litt vann, har du prøvd dette? Eller en saus av et slag?

 

Mitt inntrykk er at katter foretrekker våtfôr hvis de får velge.

 

Det spiller ingen rolle. Hvis du gir dem for mye våttfor så vil de bli overvektige, underernærte, og mest sannsynlig lide av diverse mangelsykdommer.

 

Kattene mine digger tørrforet Josera uansett, så de forslagene trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle. Hvis du gir dem for mye våttfor så vil de bli overvektige, underernærte, og mest sannsynlig lide av diverse mangelsykdommer.

 

Kattene mine digger tørrforet Josera uansett, så de forslagene trenger jeg ikke.

Synes bare det virker uappetittelig med helt tørr mat, katter må da bli dritt lei.

 

Men whatever. :p

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Det spiller ingen rolle. Hvis du gir dem for mye våttfor så vil de bli overvektige, underernærte, og mest sannsynlig lide av diverse mangelsykdommer.

 

Kattene mine digger tørrforet Josera uansett, så de forslagene trenger jeg ikke.

Synes bare det virker uappetittelig med helt tørr mat, katter må da bli dritt lei.

 

Men whatever. :p

 

Man gir dem tørrfor fordi det er enklere å oppbevare tørt, men kattene får også veldig stor fordel av å ha hard mat å knaske på. Det motvirker plakk og andre tannplager, så tørrfor er viktig for pus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...