Gå til innhold

Aviator Airport: Søkte på jobb.. Ingen svar.. Søke igjen?


Anbefalte innlegg

Hei!
Da jeg var 17 og uten førerkort sendte jeg en generell søknad til Aviator Airport Alliance i håp om å få en liten deltidjobb der. Denne sendte jeg i mars 2014. Dessverre hørte jeg aldri noe fra dem. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at man må være 18, og ha førerkort klasse B.

Nå er jeg både 18, og ha førerkort klasse B. Jeg har også utrolig lyst å jobbe for Aviator. Kan jeg da sende en ny generell søknad? Jeg har liksom gjort det en gang før, og den gangen fikk jeg ikke svar. Kanskje jeg skal møte opp personlig? Hva er lurt her - ringe på forhånd?

 

Har jeg en sjanse hvis jeg bare kan jobbe én gang i uken (lør/søn) samt enkelte fridager og alle skoleferier? Avdelingen er Bergen Lufthavn.

 

Til dere som vet litt om denne type jobb:

Hvis jeg har forstått rett, så er det to avskilte avdelinger. Én for flyarbeidere (oppstart, parkering, stuere). og én for servicearbeidere (innsjekk, gate). Er det slik at bare de "søte" jentene har sjanse for sistnevnte? Eller har jeg som gutt en like stor sjanse der?

 

Mange spørsmål som jeg håper noen kan svare på...

 

Takk for svar!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke har noen utlyste stillinger vil de jo ikke ha bruk for søknaden din. Du får heller ringe dem og spørre om et møte med personalsjefen. Å møte opp personlig er uansett en fordel, med mindre du overrumpler dem fullstendig så de bare sier "nei vi har ingen jobber for øyeblikket."

 

Jenter er overrepresentert i innsjekk/skrankejobber ja, jeg var i miljøet en stund som Stuer på Torp. De som ikke var jenter var stort sett homofile menn som var veldig på å pynte og strigle og se mest mulig fin ut til enhver tid, og som nyter å bli sett på hele tiden.

 

Tanta mi var sjef for personal på gardermoen noen år, hun sa at hun var ganske lei av at alle menn som søker er homofile perfekt strigla guttemenn. Men sånn var det nå. Det virket som den typen bare søkte jobb der de kunne bli mest mulig sett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis de ikke har noen utlyste stillinger vil de jo ikke ha bruk for søknaden din. Du får heller ringe dem og spørre om et møte med personalsjefen. Å møte opp personlig er uansett en fordel, med mindre du overrumpler dem fullstendig så de bare sier "nei vi har ingen jobber for øyeblikket."

 

Jenter er overrepresentert i innsjekk/skrankejobber ja, jeg var i miljøet en stund som Stuer på Torp. De som ikke var jenter var stort sett homofile menn som var veldig på å pynte og strigle og se mest mulig fin ut til enhver tid, og som nyter å bli sett på hele tiden.

 

Tanta mi var sjef for personal på gardermoen noen år, hun sa at hun var ganske lei av at alle menn som søker er homofile perfekt strigla guttemenn. Men sånn var det nå.

 

Takk for svar begge to!

Først; jeg er veldig, veldig langt unna det å være homofil. Nei huff. Jeg er ikke der. Jeg har en deltidsjobb på flyplassen nå, på en resturant. Jeg har holdt ut der i to år nå, i påvente av å bli 18. Jeg tror jeg passer bedre som en service-person. Jeg har lyst å lære meg bookingsystemet, jeg skal innrømme: jeg er en flygutt.

 

Men det å lære seg bookingsystemet (innsjekk, gate). Er ikke det tidskrevende? Jeg går jo på skole...

 

Jeg tenkte å manne meg opp til å ringe, for å så forklare hvem jeg er - så spørre om jeg er kvalifisert for stillingen. Jeg vil jo gjerne vite om det er vits å bruke tid på dette..

 

Tanker?

Endret av Inventory
Lenke til kommentar

Neida jeg sier ikke du MÅ være homofil for å få skrankejobb altså. Bare at tanta mi var oppgitt over at det var så mange overkjekke "jan thomaser" som søkte jobb der :) Hun syns vel det ville vært en fordel om "vanlige" menn også søkte.

 

Det er en lang opplæring ja, for det er veldig mye koder på 4-5 bokstaver man må kunne. Sikkerhetsopplæringen er også omfattende siden det er en flyplass. Bare ring du. Be om å snakke med noen som er personalansvarlig og se hva som skjer. Kanskje de bare sier de ikke er tilgjengelig på telefon, vel, så har du prøvd det. Du kan jo dra til flyplassen selv og spørre folk i skranken om du kan få snakke med noen som har personalansvar også.

 

Det hjelper lite å snakke med en på kundeservice, du må få noen lengre opp i systemet i tale.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Neida jeg sier ikke du MÅ være homofil for å få skrankejobb altså. Bare at tanta mi var oppgitt over at det var så mange overkjekke "jan thomaser" som søkte jobb der :) Hun syns vel det ville vært en fordel om "vanlige" menn også søkte.

 

Det er en lang opplæring ja, for det er veldig mye koder på 4-5 bokstaver man må kunne. Sikkerhetsopplæringen er også omfattende siden det er en flyplass. Bare ring du. Be om å snakke med noen som er personalansvarlig og se hva som skjer. Kanskje de bare sier de ikke er tilgjengelig på telefon, vel, så har du prøvd det. Du kan jo dra til flyplassen selv og spørre folk i skranken om du kan få snakke med noen som har personalansvar også.

 

Det hjelper lite å snakke med en på kundeservice, du må få noen lengre opp i systemet i tale.

Takk for svar enda en gang Bytex!

 

Det virker jo som du vet en god del mer enn meg. Det lureste er vel å ringe. Jeg skal ringe de på mandag (sjefer har fri i helgene?)

 

Kan holde dere oppdatert dersom interesse.

Ellers hvis noen har noe fornuftig å komme med (tips), så er jeg veldig takknemelig for det! :-)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...