Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av Hardware - Stasjonær Gaming-PC - Prisklasse ca. 15 000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en del å ta tak i med den listen der. Jeg skjønner det at du står fast på AMD og det synes jeg er trist at du gjør siden du helt klart gjør et slett valg basert på følelse og ikke virkeligheten. Det samme går på skjermkortet. Hvorfor du går for et r9 kort når et GTX970, til samme pris, gruser det i alle tester er litt rart. Jeg har selv et AMD kort i dag og liker det godt, men skulle jeg kjøpe i dag er det ingen tvil om at jeg hadde gått for GTX970.

Vannkjøling? trenger du det? du sparer 1000,- på å kjøpe en EVO kjøler som jeg viste til lengre opp uten å tape noe som helst. utenom hvis du tenker på å overklokke CPUen til max...og vel så det.

RAM-brikker til 1500,-? det vel ingen spill per dags dato som klarer og nyttegjøre seg av mer en 8 GB ram. Disse er mer en gode nok. Hadde du bedrevet en del med videoredegering hadde saken vært noe annet.

Hva skal du med Crossfirekablene? så lenge du bare har et skjermkort er de bortkastet.

 

Om du vil ha en bra maskin kan du heller se på Mantaturbo sitt forslag i post #6 lengre opp her. bytt ut kabinettet med noe etter eget ønske og så er du der.

Helt ærlig, vet ikke helt jeg gikk for det. Tror det har noe med at jeg trodde det gikk bare til Intel Socket HK, ikke spørr hvorfor, jeg endrer på det nå! :)

Jeg gjør noe videoredigering til tider. Men ikke ofte, så jeg får se ann på saken.

 

Har Mantaturbo sitt forslag i bakhodet, så tenker på det, eventuelt bare bytte ut kabinett som du sier.

Lenke til kommentar

Lært en del nytt ja og det setter jeg pris på! Er bare så lenge siden jeg har bygget at ... ja ...
Ser fram til ny PC for å si det sånn, sitte på 20 FPS på stortsett alle FPS spill begynner å bli litt "kjedelig" haha! :green:

Må spare til PCen 1-2 måneder uansett, så er jeg heldig så går kanskje noe ned i pris også (tviler) :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...