Gå til innhold

David i Frankrike...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du kaller mannen for en hippie, men utseendemessig så har han ikke så mye til felles med det jeg opplevde av hippier.

Hvis den hjemmerulla er en joint så kan jo det regnes som en forbindelse.

Jeg var sjøl en backpacker og traff på hippier på Sultan Ahmet ved den Blå moske i Istanbul i november 1972 og fra da av omtrent reiste jeg videre østover i hasjlukta da et par engelske gutter i folkevognbussen jeg hadde chartra et sete i brukte stoffet som jeg betakka meg for å holde hodet kaldt og ikke miste pass og penger som en del gjorde.

I Anjuna i Goa i India var det da en hippiekoloni da jeg kom dit første gang 1. januar 1973 og det var raveparties om natta som jeg også holdt meg unna da jeg bodde i Calangute, men dro til Anjuna på dagen der badetøy den gang var unødvendig selv om lokalbefolkninga ikke satte pris på det.

Fortsatt kan man møte enkelte eldgamle hippies i Goa som har bodd der siden slutten av -60 tallet. Fortsatt er det lokalbefolkning som kaller folk fra vesten for hippies for de vet ikke var hippies er. Jeg har etter jeg kom tilbake til Goa i 1997 etter 24 års fravær tilbrakt 17 vintre i Goa så jeg kjenner forholdene. Men har nå tatt en pause derfra.

Grunnet mitt Goa-opphold ble jeg av folk i Norge ofte kalt en gammal hippie, men jeg var aldri noen hippie, bare en backpacker.

Siden du nevner Frakrike kan jeg nevne at jeg traff franskmenn i Goa den gang, mest kriminelle som var statsløse da de hadde mistet sitt franske statsborgerskap. Husker også jeg hørte om en gjeng franskmenn som i Bombay forsøkte å tigge penger til flybillett hjem. Hvorvidt de greide det sier historien intet om.

 

Rart hva et ord kan sette i gang.

Hva portrettene gjelder så foretrekker jeg som Pål V2 som har det beste ansiktuttrykket.

Lyset betyr mye for bildet.

Skarphet, farger og detaljer er det heller ingenting å si på.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...