Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Muggsopp på membran?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått påvist muggsopp i en gipsvegg. Det var to plater med gips og isolasjon som bar fulle av muggsopp og hvor isolasjon var ganske klissvåt, så er det to nye lag med gips plater før man da kommer til baderoms veggen og membran (vil jeg tro?!) De fjernet første gipsplatene og den under var også våt og full av sopp og mugg.

 

Spørsmålet mitt er om det kan legge seg muggsopp og fukt mellom membran og gipsplaten som giften, som nå er sprayet på ikke tar og fukt som blir igjen?

Er veldig redd for at dette kan bli ett tilbakevendende problem.

 

Lurer også på om hvis vi må rive den veggen på grunn av skadene, må da hele badet tas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo først og fremst ta kilden til problemet, antagelig badet.

Hvor kommer vannet fra?

Hvorfor var det vått inni veggen?

 

Antagelig må deler av badet rives uansett om det er muggsopp-problem der eller ikke da det åpenbart er noe veldig galt der.

Antar du har tatt det opp med forsikkringsselvskapet ditt?

Lenke til kommentar

Vi har funnet årsak aklla og forsikringsselskapet er klar over og dekker skaden. Skaden er rett og slett dårlig oppsatt rør-i-rør system. Så har lekkasje og kondens problem på grunn av mangler.

 

Jeg er bare veldig usikker på om muggsopp en kan leve mellom membran og gips og om det er mulig å rive og bygge opp hele veggen uten å ødelegge membran på de andre veggene/gulvet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Svar på dette kommer litt vel sent i forhold til dato. Du har vel gjort jobben vil jeg tro?

 

Men for alle andre som leser denne kommentaren: Når man skal sanere et rom med muggsopp må man vite hva man holder på med. Se www.sykavmuggsopp.com sine sider om sanering og... ja muggsopp trives veldig godt alle steder med litt fukt. Den hater trekk og luft så den vokser ekstremt godt i sånne tette områder som mellom membran og gips. Giftig muggsopp trives i varme så vel som i kulde. Den formerer seg godt i temperatur forandringer og når du begynner å løsne/ bevege på materialet der den vokser. Se også nyeste Fhi rapport om anbefalte normer for inneklima 2013:7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...