Gå til innhold

Hvem var disippelen ved Jesu død?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jesus døde for våre synder, ikke Gud. Dog betyr ikke dette at mennesker idag er synd-frie. Du kan ikke gå ut å stjele, morde, voldta og tro at det går fint fordi Jesus bærer dine synder i fortid, nåtid og fremtid.

 

Hvordan kan jesus dø for våre synder hvis det ikke har med gud og gjøre heller da?

 

(Treenig Gud å) " hvor står det at gud er flere?"

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Peter :) Som senere ble korsfestet opp ned. St Peter. Han fulgte Jesus fotspor. Og ble Marias sønn også. Han grunnla pavedømmet :)

Nei, det er ikke Peter som er "den disippelen som Jesus hadde kjær"

 

se her,

 

Joh 13:21 "Da Jesus hadde sagt dette, ble han rystet i sitt innerste og sa rett ut: «Sannelig, sannelig, jeg sier dere: En av dere skal forråde meg.» Disiplene så på hverandre; de skjønte ikke hvem han mente. En av dem, den disippelen som Jesus hadde kjær, lå ved siden av Jesus ved bordet. Simon Peter nikket til ham for at han skulle spørre hvem han mente. Han lente seg da mot Jesus og sa: «Herre, hvem er det?» Jesus svarte: «Det er han som jeg gir det stykket jeg dypper nå.» Så dyppet han et stykke brød i fatet og ga det til Judas, sønn av Simon Iskariot."

 

Som du ser, nikket Peter til "den disippelen som Jesus hadde kjær" og da er ikke Peter "den disippelen som Jesus hadde kjær"

 

At Peter derimot tok over ledelsen av den første kristne gruppen, etter Jesus Kristus, er korrekt. Om han også var den første biskopen i Roma er ikke godt å si, men det kan godt være at det er slik, den store Peterskirken i Roma skal være bygget over og være et gigantisk monument over hans grav.

Lenke til kommentar

ja kun en påstand. Og jeg er dritt lei de som sier at jeg må tro på jesus. hvis ikke så kommer jeg til helvete. helvete er på jorda men paradis har vi om vil inni oss. Men det er fortsatt en flukt fra virkeligheten som ikke derfor kan bli fullkommen sann. hjelper ikke å tro man har himmelriket når alt på utsiden er en løgn! Da kan man like godt ta narkose!

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

ja kun en påstand. Og jeg er dritt lei de som sier at jeg må tro på jesus. hvis ikke så kommer jeg til helvete. helvete er på jorda men paradis har vi om vil inni oss. Men det er fortsatt en flukt fra virkeligheten som ikke derfor kan bli fullkommen sann. hjelper ikke å tro man har himmelriket når alt på utsiden er en løgn! Da kan man like godt ta narkose!

Ja Jesus Kristus er veien ut av det jordiske helvete du er i, og veien inn i himmelriket du ikke er i.

Lenke til kommentar

Ja Jesus Kristus er veien ut av det jordiske helvete du er i, og veien inn i himmelriket du ikke er i.

 

 

Har ikke lyst til å lide som Jesus jeg! Da blir det ikke mye himmelrike skal jeg si deg! Han var i helvete på jord han og! FInnes bare døden ut av det helvete som er her! Og det har han jo vist oss og! Han er i himmelriket nå han! Mens vi mennesker skal bare bli spist opp til vi råtner! Og gå blinde i troen på at jesus er veien! Han er verken veien inn eller ut av paradis! Paradis har aldri fantes! Han er en løgn! Hele bibelen er en løgn og alle menneskene er en løgn og! Jesus har ikke fantes enn engang annet i hodet på den som skrev om han!

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Ja Jesus Kristus er veien ut av det jordiske helvete du er i, og veien inn i himmelriket du ikke er i.

 

 

Har ikke lyst til å lide som Jesus jeg! Da blir det ikke mye himmelrike skal jeg si deg! Han var i helvete på jord han og! FInnes bare døden ut av det helvete som er her! Og det har han jo vist oss og! Han er i himmelriket nå han! Mens vi mennesker skal bare bli spist opp til vi råtner! Og gå blinde i troen på at jesus er veien! Han er verken veien inn eller ut av paradis! Paradis har aldri fantes!

 

Hvem har sagt at du må lide som ham ? Han led for at du ikke skal lide ! dvs. ikke være i helvete.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at du må lide som ham ? Han led for at du ikke skal lide ! dvs. ikke være i helvete.

 

 

Ja da er det vel bare å lukke øynene og late som ingen ting? Himmelriket er her hallelujah :) Tro på Gud og tro på meg, Jesus Jeg er lyset! Velkommen til Paradis alle og en hver. Ta i mot meg i Herren faderen og den hellige ånds navn. Kom til meg alle som har tungt å bære! Led dere bort fra fristelse og frels dere fra det onde for riket er ditt Amen! Man kan ikke opphøye seg i Guds ord uten å lide! Da er det en falsk profet ute og går i hvertfall! Og litt for mye dopamin i blodet! De blir jo rusa på å tro de frelser folk og! Eneste som skjer er at hjernen blir manipulert til å tro på noe som ikke finnes! Også klynger de deg sammen og beskytter seg i Jesus ord for Jesus er Herren og har alltid rett! Der menneskene forguder seg selv til å tro de er de viktigste i hele verden! Og at de bare gjør alt riktig omtrent fordi jesus bor i dem! Men ikke halvparten av dem går sammen og redder en uteligger engang! Som Jesus ville ha gjort. Fordi da ville det ikke vært en eneste uteligger! Er fleredobbelt så mange kristne folk enn uteliggere! Gi til kollekten kan de men gå å kjøpe mat til en som tigger er forkastelig fordi alle uteliggere er jo omtrent korrupte! Men til utlandet der øynene vår ikke rekker fram dem skal dem hjelpe!!! Ikke engang kirken låner bort toalettet til en uteligger her i Norge! SÅ sant de ikke ser et vakkert ansikt som skjuler seg i det. Fordi de er mer opptatt av det ytre enn det indre og! dessuten hadde Jesus blitt jagd ut av kirkene om han var i live noen gang i dag og! For ingen er noe bedre nå enn den gang! INGEN! Hverken med jesus i troen eller uten! Vi er akkurat dem samme som den gang! Hjernevaskede brødhuer! Ingen som vet noen ting! Men selvsagt oppskriften er jo BIBELEN! Og bare den!

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem har sagt at du må lide som ham ? Han led for at du ikke skal lide ! dvs. ikke være i helvete.

 

 

Ja da er det vel bare å lukke øynene og late som ingen ting? Himmelriket er her hallelujah :) Tro på Gud og tro på meg, Jesus Jeg er lyset! Velkommen til Paradis alle og en hver. Ta i mot meg i Herren faderen og den hellige ånds navn. Kom til meg alle som har tungt å bære! Led dere bort fra fristelse og frels dere fra det onde for riket er ditt Amen! Man kan ikke opphøye seg i Guds ord uten å lide! ....

 

Igjen snakker du om å lide ? også er det ikke snakk om "å lukke øynene og late som ingen ting" nei, lar du Jesus Kristus ta din straff (lidelse) er du på vei ut av helvete ig inn i himmelriket

Lenke til kommentar

Ja jeg ønsket det bare var å legge alle lidelsene i Guds hjerte, men det er ikke så enkelt som du tror skjønner du! Dessuten er ikke Gud for å straffe meg for så at jeg måtte gi straffen til Gud igjen heller. Isåfall er det en ond Gud! Mener du at du er i himmelriket? Gir alt videre til Gud. Og ikke tar på deg noe av styggedommen. Fordi ingen ting rammer deg i Guds rike? Du er helliggjort og beskyttet? Det onde kan ikke nå deg samme hvor mye det prøver å nå deg? Det kalles en beskyttlelsemekanisme så du takler livet på en best mulig måte. Man tar rullgardina ned og overlater alt til det man vil tro er sant for å ha det godt selv og bryr seg ikke om resten! Tolker bibelen dit man vil selv for å skape sin egen lille verden der inni hjernen. Fri fra skam og skyld! Kan aldri si noe som er sant i frykt for å tape sitt eget ansikt eller komme til helvete! Men følge dem til man ikke vet hvor en selv hører til engang! Gud er stor. Men man finner ikke gud så lenge man følger alle i medvinden! Spesiellt ikke bibelen! For den er skrevet for isralittene og den gamle verden. Den nye kom kun for makten og blir brukt for pengene sin skyld! Ikke for jesus. Den gir falskt håp og falsk rikdom til den fattige! Men ikke sko på føttene dems engang! Er det noe som gir dem det så er det uansett ikke Jesus. Men hva som bor i hjertene på folk! Og det klarer man å lære seg uten bibeltro! Er man bibeltro så er man manipulert og man trenger ikke å overføre den troen på andre så de blir blinde og!

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg ønsket det bare var å legge alle lidelsene i Guds hjerte, men det er ikke så enkelt som du tror skjønner du! Dessuten er ikke Gud for å straffe meg for så at jeg måtte gi straffen til Gud igjen heller. Isåfall er det en ond Gud! Mener du at du er i himmelriket? ....

De kristne er i himmelriket ja

 

Det jødiske presteskapet slapp ingen inn i himmelriket, Jesus Kristus og det kristne presteskapet slipper folk inn i himmelriket.

 

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere! Dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dere tillater ikke dem å gå inn som gjerne vil."

Lenke til kommentar

 

Ja jeg ønsket det bare var å legge alle lidelsene i Guds hjerte, men det er ikke så enkelt som du tror skjønner du! Dessuten er ikke Gud for å straffe meg for så at jeg måtte gi straffen til Gud igjen heller. Isåfall er det en ond Gud! Mener du at du er i himmelriket? ....

De kristne er i himmelriket ja

 

Det jødiske presteskapet slapp ingen inn i himmelriket, Jesus Kristus og det kristne presteskapet slipper folk inn i himmelriket.

 

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere! Dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dere tillater ikke dem å gå inn som gjerne vil."

 

Jesus kan ikke slippe inn noen. Men overbevisning fra mennesker om å tro på Jesus kan få deg til å tro at du er i himmelriket. Nærmest transe! Og dit kan man fint gå ut og inn av selv uten jesus og presteskapet! Det er bare å drømme seg bort det! Og fortsette med å vandre i troen på at man virkelig er der :) Det er godt der :) SÅ ja hvorfor bare ikke bli i himmelriket ;) Da trenger man ikke bry seg om fariseerne engang :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Ja jeg ønsket det bare var å legge alle lidelsene i Guds hjerte, men det er ikke så enkelt som du tror skjønner du! Dessuten er ikke Gud for å straffe meg for så at jeg måtte gi straffen til Gud igjen heller. Isåfall er det en ond Gud! Mener du at du er i himmelriket? ....

De kristne er i himmelriket ja

 

Det jødiske presteskapet slapp ingen inn i himmelriket, Jesus Kristus og det kristne presteskapet slipper folk inn i himmelriket.

 

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere! Dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dere tillater ikke dem å gå inn som gjerne vil."

 

Jesus kan ikke slippe inn noen. Men overbevisning fra mennesker om å tro på Jesus kan få deg til å tro at du er i himmelriket. Nærmest transe! Og dit kan man fint gå ut og inn av selv uten jesus og presteskapet! Det er bare å drømme seg bort det! Og fortsette med å vandre i troen på at man virkelig er der :) Det er godt der :) SÅ ja hvorfor bare ikke bli i himmelriket ;) Da trenger man ikke bry seg om fariseerne engang :)

 

Nei, himmelriket er ikke en transe, det er en tilstand av fred, kjærlighet fritt for skyld og skam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, himmelriket er ikke en transe, det er en tilstand av fred, kjærlighet fritt for skyld og skam.

 

Takk Jesus :)

 

Dagens bibel ord :)

 

21 Så lenge jeg var bitter i hjertet

og det stakk i nyrene,

 

22 var jeg dum og visste ingen ting,

som et fe var jeg mot deg.

 

23 Men jeg blir alltid hos deg,

du har grepet min høyre hånd.

 

24 Du leder meg med ditt råd,

og siden tar du imot meg i herlighet.

 

25 Hvem har jeg ellers i himmelen?

Når jeg er hos deg, har jeg ikke glede i noe på jorden.

 

26 Om kropp og hjerte forgår,

er Gud for evig mitt hjertes klippe og min del.

 

27 De som holder seg borte fra deg, går til grunne,

du gjør ende på alle som er utro mot deg.

 

28 Men for meg er det godt å være nær Gud.

Jeg har tatt min tilflukt til Herren Gud.

Jeg vil fortelle om alle dine gjerninger.

 

Sov søtt i Jesu navn Amen :)

 

Gud tilgir alltid :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den største feilen med Kristendommen idag er at majoriteten av kristne tror Jesus er Gud. Men om du leser Bibelen så finner du ikke et eneste entydig vers hvor Jesus selv sier "Jeg er Gud"

 

Joh 1:1 I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.

Joh 1:14 Og Ordet ble kjød og tok bolig iblant oss.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...