Gå til innhold

DAC trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei. kjøpte en billig dac på ebay for å få lyd fra tven inn på stereoanlegget. Tven (Samsung) har riksTv kort, og eneste lydutgang er optisk.

 

Når tven står på "tv" modus, får jeg ingen lyd, men når jeg bytter over til bluray spiller og streamer film fra pc f.eks eller hører musikk så virker dacen som en drøm.. Jeg har testet med en headset forsterker jeg har til pcen som bruker optisk og, og den tok signalet fra tven helt fint, men jeg la merke til at dekodingen ble annerleden enn når jeg bruker denne på dataen. Har egentlig ikke helt oversikt på hvordan disse standarane er siden jeg har sverget til stereo i all min tid.

Har prøvd å endre på lydinstillingene til Tven men fant ikke noe som gjorde noen forskjell.

 

Noen som har roen på disse og har noen lure tips, eller vertfall forklaringer på hvorfor det ikke virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV modus så mener du at du bruker den innebygde tuneren?

 

Mange av kanalene, kanskje alle, sender i dolby digital eller noe slikt. Hvis dette sendes rett ut, som det kan gjøre via en optisk, så vil ikke DACen skjønne noe. Regner med den kun støtter PCM.

 

Det bør være en innstilling i TVen som gjør at du kun sender i PCM eller stereo som de også kan kalle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...