Gå til innhold

Livet etter døden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nettopp. De kristne erklærer deg for syk, slik at de kan selge deg medisinen. Og ikke bare det, men de sier rett ut at de ikke kan kurere deg, for de ønsker selvsagt at du skal være på den medisinen livet ut.

 

Den virkelige kuren er å forkaste overtroen.

 

Dersom du mener du er syndfri så gjaldt nok ikke mitt innlegg deg.

 

 

Det gjelder alle som synes det er forkastelig at noen prøver å gjøre andre mennesker til slaver av sitt eget sinn og overtro. Eller at det finnes organisasjoner som støtter opp om den type oppførsel og budskap.

 

Samtlige mennesker er syndefrie, i den form det betyr urett gjort mot vesener som ikke eksisterer. Og om de så skulle ha eksistert, så gjør Norges lovverk en langt bedre jobb med å fremme moralsk oppførsel, enn hva et system som baserer seg på tankekriminalitet gjør.

 

Trådstarter frykter hva som skjer etter døden, pga. denne herren. Pga. kristne som promoterer evig straff, for de som ikke slikket ræva til herren grundig nok. Det handler ikke om å gjøre samfunnet til et bedre sted, det handler om å få folk til å underkaste seg Kristendom.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Vel det er ikke helt utenfor min kontroll.. Gud tar ikke valget for meg. de er det jeg som står for, og jeg velger ikke alltid riktig selv om jeg vet at det er feil. og nei gud ville ikke straffet meg for noe som var utenfor min kontroll. Den dagen jeg står framfor Gud vil jeg kunne vite det. ikke før.

Jeg har også prøvd mange andre menigheter, men sitter alltid igjen med det samme.

Hmm, hvis du mener det fortsatt sitter igjen, så vil jeg faktisk anbefale deg å forsøke å snakke med noen som har peiling, og ikke tilfeldige folk på forumet her. Vi er (tror jeg) ikke kvalifisert. Kan du for eksempel spørre en rådgiver på skolen e.l. om råd?

 

Grunnen til at jeg vil anbefale deg det er at det virker som om din frykt har gått godt over fra det rasjonelle og over til å bli en irrasjonell frykt. Slike ting kan gnage på deg, og kan ha effekter på lang sikt - det er tross alt slik at vi formes veldig i tenårene. Å gå rundt med konstant frykt (eller kanskje angst?) er ikke bra.

Lenke til kommentar

Vi "resirkuleres". Garantert. Jeg kan bli lurt på veldig mange måter, men ingenting lurer meg her, vi blir resirkulert, basta!

 

:yes:

 

Her er et tankeeksperiment.

 

1: Hvis livet eksisterer og døden følger kort etterpå, har begge tilstandene en mening?

 

2: Hvis livet eksisterer og døden følger kort etterpå, men nytt liv følger etter døden igjen, har begge tilstandene en mening?

 

Du kan se her at, i tilfelle nummer to, det at man dør for så å vekkes til live igjen, så har døden ingen annen mening enn å "transformere" din tilstand fra en til en annen. Et middelpunkt, så kan du spørre deg hva meningen med døden egentlig skal være når vi uansett våkner opp igjen.

 

Det er dype hemmeligheter her som man kan finne. Det er merkelige greier at døden skulle bare være et midlertidig "hopp". Hva skal vi med døden hvis vi likevel våkner til et nytt liv?

 

Kan du spørre deg selv. :hm: (Eller spørre Gud)

 

Eller for å sammenlikne det med noe annet. Du har tre biler parkert utenfor huset ditt. Du bruker bil nummer 1 og nummer 3. Men for å komme deg fra bil nummer 1 til bil nummer 3, må du krype ut ruta på passasjersida av bil nummer 1, gjennom ruta til bil nummer 2 og ut ruta på passasjersiden av bil nummer 2 til bil nummer 3. I dette tilfellet er bil nummer 2 døden. Du har ikke bruk for døden (bil nummer 2), du bare kryper igjennom den for å komme til bil nummer 3.

 

Så kan du stille det meget gode spørsmålet til Gud, hvorfor har vi døden når vi uansett bare "kryper" gjennom den. Det er et så godt spørsmål at jeg får kramper.

 

Du ser her at, i det kristne synet, så skal ingen forbli død, enten våkner du i helvete eller så våkner du i himmelen. Døden er bare et hopp uansett, men det er et så mysterisk hopp at jeg har begynt å fundere på hvorfor Gud skapte døden.

 

(Kaaaaaaan det være noe lureri bak det her, jeg bare spør)

 

Jeg tror vi blir lurt at en høyere makt. :yes: Vi blir lurt! Trill rundt, to ganger, 720 grader.

Endret av +orc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...