Gå til innhold

Sitter på gjerdet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord ble du ikke særlig fan av kristiansundske byduer med indiske aner.

Ja, du kan tro det eller ei, men våre byduer har faktisk sine aner fra indiske klippeduer. Jeg har bilder tatt fra min goanske balkong av duer som ser presis like ut som en del av våre byduer. Særlig er det de to sorte stripene på dua nærmest kamera med ringmerking på begge bein som går igjen.

Uansett når man studerer dem nærmere så er det jo flotte fugler og jeg har ofte festa dem på brikka.

Dette virker som muligens å være nærmest et hofteskudd komponert under redigeringa for toppen av gjerdet står fint og lager god spenning i flata.

At to duer har fått god skarphet og detaljer har jeg også fått med meg.

 

Roar

Lenke til kommentar

Med andre ord ble du ikke særlig fan av kristiansundske byduer med indiske aner.

Ja, du kan tro det eller ei, men våre byduer har faktisk sine aner fra indiske klippeduer. Jeg har bilder tatt fra min goanske balkong av duer som ser presis like ut som en del av våre byduer. Særlig er det de to sorte stripene på dua nærmest kamera med ringmerking på begge bein som går igjen.

Uansett når man studerer dem nærmere så er det jo flotte fugler og jeg har ofte festa dem på brikka.

Dette virker som muligens å være nærmest et hofteskudd komponert under redigeringa for toppen av gjerdet står fint og lager god spenning i flata.

At to duer har fått god skarphet og detaljer har jeg også fått med meg.

 

Roar

 

Takker for innsiktsfull kommentar, Roar! :)

Har alltid likt duer, men ikke akkurat for intim kontakt...

De har masser av disse i Kristiansund (litt misunnelig), men i nabobyen Molde er de så godt som utryddet (dessverre). Fra kommunalt hold hevdes det at det er hauk og andre rovfugler som har vært på ferde, men det har en vel lov å betvile..... ;)

De bare plutselig forsvant, alle som en, over veeeeldig kort tid, for noen år siden.... Ikke sett sporet av de siden....

Det var noe i nærheten av hoftehøyde det ble skutt, ja! Nærmere bestemt så "satt jeg på kne"! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...