Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig nedlastnignstid med steam!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i mange år hatt dårlig nett og faren min sa at vi hadde 1500 i noe! Tok testen på speedtest.net og det sto 1.5 mb/s! For mange er det lite, men på landet er det mye!:) Når jeg laster ned spill fra steam og chrome viser det 170 Kb/s! Er det fucka nettside, eller er det noe galt med dataen? Ps. Lillesøstera mi har 4G raskt nett på ipaden, mens jeg med kabel mister alt og når jeg er hjemme alene er det like dårlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det er forskjell på kilobyte/s og megabit (som er hastigheten de oppgir linjene i). Det er 8 bits i en byte, så du deler megabit-hastigheten på 8.

1,5 megabit=187,5kB/s så det stemmer ganske bra, det. Speedtest viser megabit/s ikke megaBYTE per sekund.

 

Det faren din sa var sannsynligvis at dere har et 1500kbit abonnement.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sliter med det samme problemet med enkelte spill, jeg har dog 100/10 mbit (Ned/opp).

 

Prøvd også fiber 100/100 mbit, men er samme der, også enten er noen servere av steam overbelastet eller er det internettlevrandøren trafikken mot utlandet som er overbelastet.

 

Må ofte bruke tid å prøve forskjellige spill nedlastinger for å få opp farten på steam.

 

Har ikke noe problemer med speedtest eller andre målinger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, men det er forskjell på kilobyte/s og megabit (som er hastigheten de oppgir linjene i). Det er 8 bits i en byte, så du deler megabit-hastigheten på 8.

1,5 megabit=187,5kB/s så det stemmer ganske bra, det. Speedtest viser megabit/s ikke megaBYTE per sekund.

 

Det faren din sa var sannsynligvis at dere har et 1500kbit abonnement.

 

Linjene er fucka så hvis vi får 4 mb/s er det helt ustabilt, bare så du ikke tror at vi er gjerrige på sånt=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...