Gå til innhold

5DMKII brukt - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

(Vil helst ikke at denne tråden skal handle om jeg trenger et fullformatkamera eller ikke, ser det er en gjenganger i slike tråder)

 

Jeg skal kjøpe 5DMKII på bruktmarkedet nå i nærmeste fremtid, og har foreløpig to "bud" stående inne.

 

Det ene kan jeg få for 6100, dette har gått litt over 80.000 eksponeringer.

Det andre har for 8000,-, dette har gått rett under 40.000 eksponeringer.

 

Spørsmålet er ganske enkelt og greit hvilket jeg burde velge? Med en antatt "levetid" på 150.000 eksponeringer burde forøvrig 80 000 gå greit, men skal innrømme at jeg heller mer mot det til 8000 kr (dette har også for det meste vært brukt til studiobruk).

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns egentlig at 8k for et såpass gammelt kamera er litt i meste laget. Jeg solgte mitt for 7500kr da mk3 kom, det er vel 2,5 år siden nå.

 

Jeg følger med på bruktmarkedet relativt ofte, og har sett mk2 nede i 4500kr. Det er veldig billig, men litt nærmere hva jeg syns bør være en normal bruktpris nå. Om du skal bruke 8k på et kamera, ville jeg heller sett litt på hva du får for den summen. Om du jobber i kontrollerte omgivelser kan du jo også ta en titt på 5d mk1. Har sett dem for 2k i senere tid, og selv om oppløsningen ikke er på linje med mk2, så er fokuseringen og ISO 50-200 mye det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...